- Svar: 23
- Visningar: 2 454
Jägaren som av misstag sköt två shetlandsponnyer då han trodde det var vildsvin har nu fått sin dom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt min tanke medAlldeles för lindrigt![]()
Han borde iallafall blivit av med vapenlicensen och bli fråntagen jägarexamen.
Nej man kan ju tyvärr inte det. Det hade varit vettigare om det var som med körkort, tabbar du dig tillräckligt ryker det.Man kan inte bli "fråntagen jägarexamen", lika lite som man kan bli fråntagen betyg eller andra provresultat.
Man kan hoppas på det. Eller så blir det "en visa" på bygden som det skrattas åt ungefär som det blir på vissa ställen när folk försöker ha ihjäl sin (ex)partner eller våldtar någon... Jag är alldeles för luttrad för att tro att omgivningen skulle döma hårdare än rätten tyvärr. Folk är istället rädda i smyg och skämtar just därför om det men vågar inte säga ifrån till den det berör.Tycker oxå att straffet är alldeles för lågt MEN det som jag tror biter bäst, på sådana gubbar (eller gummor) är skammen och jag hoppas innerligt att han skäms. Att skjuta fel djur, är inget en jägare skryter om och har han inte eget vett att inse sina brister så hoppas jag att andra i hans omgivning
styr upp hans framtida möjligheter att få jaga.
Det vet vi väl inget om ifall det startats något ärende om att dra in vapenlicensen?Han borde iallafall blivit av med vapenlicensen och bli fråntagen jägarexamen. Lite böter är i det här fallet inte ens något straff. Som att få smäll på fingrarna men sedan vara fri att göra om samma misstag igen.
Nej man kan ju tyvärr inte det. Det hade varit vettigare om det var som med körkort, tabbar du dig tillräckligt ryker det.
Jägaren som av misstag sköt två shetlandsponnyer då han trodde det var vildsvin har nu fått sin dom.
indragen jaktlicens...
Dömer man någonsin till både böter och fängelse för samma brott?Borde ha varit 6 månaders fängelse, dagsböter samt indragen jaktlicens...