Jag vill skapa en gummiboll - hingstförslag!

Contant står absolut högt på listan! Det här med att både sto och hingst är något sänkta o ryggen, det är inget som skulle avskräcka er?

En avkomma efter Nobel har lyckats bli lite gummiboll (!!). Så gummibollsgenen verkar slå igenom ganska bra :D Men vill ha det riktigt renodlat!
 
Har en kille efter Contant q han är 179 cm i mankhöjd.. visade en av mina king louie avkommor på Mantorp på fölriks 2015 och hon kom fyra där ..hon har en 9 på traven och fick en bra bedömning hoppar klokt använder kroppen väl i sin hoppning säker taxering... han kanske är gamal men han lämnar fina avkommor :) (dom hoppade ett cavaletti hinder)
 
Kan inte så mycket om ryggexteriör, men beror kanske på hur dålig rygg ditt sto har? Exteriört skulle jag hellre ta Bravour, han lämnar stora snälla avkommor som hoppar hus. Mycket bra huvud, den mildare av de två. Inte like snabb som Contant men mer scoop och galopp. Haft äran att få sitta på honom själv vid några tillfällen. Inte riktigt vad du beskrev att du var ute efter, men jag skulle nog velat ha en hingst mer som honom om jag skulle avla på ett litet och kvickt sto. Alla kort på bordet dock att jag aldrig tagit föl själv utan enbart kan beskriva det jag vet om hingstarna jag jobbat med :)
 
Kan inte så mycket om ryggexteriör, men beror kanske på hur dålig rygg ditt sto har? Exteriört skulle jag hellre ta Bravour, han lämnar stora snälla avkommor som hoppar hus. Mycket bra huvud, den mildare av de två. Inte like snabb som Contant men mer scoop och galopp. Haft äran att få sitta på honom själv vid några tillfällen. Inte riktigt vad du beskrev att du var ute efter, men jag skulle nog velat ha en hingst mer som honom om jag skulle avla på ett litet och kvickt sto. Alla kort på bordet dock att jag aldrig tagit föl själv utan enbart kan beskriva det jag vet om hingstarna jag jobbat med :)
Inga stora exteriöra avvikelser på stoet, bedömd 8-8-7-8-8. Jag har tagit några hingstar med stort hopp, bra temperament och gång. Nu vill jag verkligen se vad som händer om man förstärker hennes hoppegenskaper (istället för att bara mildra henne).
 
Ang. Heartbeat så har jag en avkomma efter honom som är blixtsnabb, låter ganska lik ditt sto egentligen - känslig, lite svårriden men med en fantastisk hoppkapacitet.
Känner även en till avkomma som är en riktig tidshoppningskanon, aningens svår men rids av amatörryttare.

Dessa är båda ston, vad jag sett verkar hans hingst/valackavkommor lite lugnare - men fortfarande riktigt storthoppande och fina hästar!
 
Ang. Heartbeat så har jag en avkomma efter honom som är blixtsnabb, låter ganska lik ditt sto egentligen - känslig, lite svårriden men med en fantastisk hoppkapacitet.
Känner även en till avkomma som är en riktig tidshoppningskanon, aningens svår men rids av amatörryttare.

Dessa är båda ston, vad jag sett verkar hans hingst/valackavkommor lite lugnare - men fortfarande riktigt storthoppande och fina hästar!
Tror nog det kommer bli en Heartbeat-avkomma någon gång. Gillar som sagt det jag sett av avkommorna!

Låter som du har en fin häst ;)
 
Jag har inte sett många Heartbeatavkommor men jag har sett den fantastiska lilla Järta som är en riktig gummiboll! Hon har iofs fullblod på mödernet genom mamman Arizona som är efter Krius xx. Hon är väldigt lätt, snabb och spänstig :-)
 
Cornet Obolensky tänker jag nog mer en häst som hoppar väl, inte en vessla. Stakkato (som andra föreslagit) eller Kashmir van Shutterhof kanske?

Jag håller med, CO är nog inte riktigt vad ts söker.

Vad gäller Heartbreaker-söner så har du t ex Zambesi som jag gillar och Harley som är poppis i Holland. Båda dock utomlands så risk finns att budgeten spricker ;)
 
Jag håller med, CO är nog inte riktigt vad ts söker.

Vad gäller Heartbreaker-söner så har du t ex Zambesi som jag gillar och Harley som är poppis i Holland. Båda dock utomlands så risk finns att budgeten spricker ;)
Tack för alla bra förslag (till er andra med!!!)! Nu har jag mycket att kolla :)
 
Fighting Alpha, han finns på AI/TAI, i mina ögon en underskattad hingst, de jag träffat är modiga och kvicka hästar.
 

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 269
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 554
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp