Jag vill duscha varmt!

Ajda

Trådstartare
Hur gör man för att få varmare vatten i duschen? O_o
Har bott i huset i 7 år och börjar lessna på att JAG inte får välja hur varmt vattnet ska vara när jag duschar utan systemet.:rage: Har man på varmaste läget är det varmt men inte hett. Och jag vill duscha hett!

Nä men vad jag undrar är, är det blandaren vi borde byta? Varmt vatten finns i kranarna i huset så det är inte så att beredaren inte kan producera tillräckligt varmt vatten (eller?).
Allt är renoverat och bytt i samband med att vi köpte huset så det är inga gamla saker.

Jag hade börjat med att ta tempen på vattnet i de olika bländarna, sedan hade jag ringt en rörmokare och frågat hur jag ska bära mig åt för att få lika varmt (om det är skillnad).

Finns det tillräckligt varmt vatten på andra ställen i huset så gör panna/varmvattenberedare vad den skall, jag skulle börja titta på duschblandaren. Somliga modeller kan kärva ihop (kalk mm) invändigt litet grann och då inte öppna tillräckligt på varmvattensidan. Jag hade tagit en bild på blandaren och gått till en vvs-butik eller rörmokare och frågat dem om råd. Till många modeller finns renoveringsdelar.

Finns det tillräckligt varmt vatten på andra ställen i huset så gör panna/varmvattenberedare vad den skall, jag skulle börja titta på duschblandaren. Somliga modeller kan kärva ihop (kalk mm) invändigt litet grann och då inte öppna tillräckligt på varmvattensidan. Jag hade tagit en bild på blandaren och gått till en vvs-butik eller rörmokare och frågat dem om råd. Till många modeller finns renoveringsdelar.

Instämmer. Ibland kan det ju tom räcka med att bara göra ren den.

Göra rent och byta känselkropp. Finns en tråd o det nånstans. Behöver verken bli dyrt eller krångligt. Lite pyssel är det.

Kan med vara en spär som sitter inne i vredet för att man inte ska skolla sig, nåja de skyller på det. Kan gå att komma åt genom att ta loss centrumskruven på vredet och dra loss det och sen flytta en liten plastmojäng något eller ett par hål. Förutsatt att det är en sådan modell.

Kan med vara en spär som sitter inne i vredet för att man inte ska skolla sig, nåja de skyller på det. Kan gå att komma åt genom att ta loss centrumskruven på vredet och dra loss det och sen flytta en liten plastmojäng något eller ett par hål. Förutsatt att det är en sådan modell.
Något liknande hade vi innan, fast man behövde inte ta loss någon skruv utan det räckte att dra utåt samtidigt som man vred för att komma förbi spärren.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 743
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar