Jag vill bada!

Gimlan

Trådstartare
Jag vill bada med min häst - hon är mer skeptisk. Grejen är att jag tror hon skulle tycka det var kul om hon fattade vad en sjö är. Hon gillar nämligen att leka med vatten i vattenpölar och i vattenhinken. Har ni några tips för att locka ner pålle i vattnet? Just nu vill hon knappt gå ner till sjön.

Sv: Jag vill bada!

Har du inga vattenglada hästar i närheten som kan gå före och visa att det inte är så farligt? :laugh:

Dessvärre inte. Jag har plaskat lite men hon är fortsatt skeptisk, funderar dock på att öva på det lite då och då och kanske ladda upp med äppelbitar eller nått och hoppas att hon ger vika för godossuget. Matglad pålle!

om hästen litar på dig till 100% så följ med henne ner i vatten så hon följer med dig. Gå fram och tillbaka beröm mkt. låt henne plaska oh ha för sig=)

prova att göra det på lite mörkare och molniga dagar när det inte är så mycket reflektion på vatten ytan och sen stressa inte, baby steps

Min häst hade aldrig sett så mycket vatten förut i hela sitt liv när jag en dag kom på den briljanta idén att bada med honom. Han var livrädd för vågorna i början, men då jag hoppade av och gick före honom så följde han med direkt. Väl nere i plurret insåg han att vatten var något alldeles älskvärt och sedan var det med motvilliga steg han gick upp igen ;) Så prova att leda ner hästen! Som någon sa så kommer den följa dig självmant om den litar på dig.

Mitt tips blir att kolla underlaget först och framförallt se till att det inte ligger skrot på botten, trasiga flaskor, vassa plåtbitar, ja du fattar, kan skära sönder hästen i värsta fall.

Hon litar nog inte 100 procentigt på mig, vi har bara känt varandra i två veckor...

ginnies:Bottnen är skitbra där, så det är kollat!

Jaja, jag får jobba på det helt enkelt.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 914
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 031
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 100
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka