Jag vet inte vad jag ska göra..

M

mystar

Jag & min sambo ska bli särbos å vi båda ska flytta till varsin etta, nu är det ju så att vi har två livliga katter som jag helst inte vill göra mig av med, men kan man verkligen bo i en etta med 2 katter?..jag har mailat uppfödaren till den ena katten å berättat hur det ligger till osv, men jag vill verkligen inte göra mig av med dom :cry:...vad ska jag göra? :(

Jag har sett att några här på Buke bor i 1:or med sina katter. Så det verkar ju fungera? :confused:
Kanske kan du vänja dem vid att gå i kattsele och gå ut någon liten promenad någon gång i veckan med dem så de får se lite annat skoj? :)

Jag flyttade från min 3 rums villa till en etta för länge sedan. Katterna verkade inte bry sig något nämnvärt.

Bygg på höjden, som någon sade, och gör ett försök. Om det efter ett halvår visar sig att de inte slår sig till ro så kan du ju leta nya hem då... gör inget förhastat!

Jag hade mina två katter i en etta förut, och det var ok.

Lycka till!

Jag har två katter i en etta, unga hannar. Det funkar, vissa dagar klättrar de på väggarna men då får man leka lite extra med dem så går det bra!

Har också två katter i en etta, funkar utmärkt :)
Fast de får vara ute ibland när vi åker och hälsar på släktingar med hus :)

Jag och min mycket livliga gamling har bott på (som minst) 22 kvm. Jag led betydligt mer av det än han, eftersom han kunde utnyttja hela utrymmet mellan golv och tak, och jag vackert fick hålla mig på jorden.

Ordentligt med klätterträd, hyllor att smyga omkring på, och "tunnlar" (utrymme under sängar/soffor) att gömma sig i gör även en liten lägenhet till en bra "lekpark".

Jag och pojken bodde på 26 kvadrat när vi skaffade Snuttis, och det har han aldrig lidit av. Blir dom bara aktiverade så är det nog ingen fara. :)

Självklart att du kan ha två katter i en 1:a!
Känner en kompis som har två "tokiga" katter, och som själv bor i en 1:a och det fungerar bra!

Mvh: Marie

tack för alla svar :bow:

jag kommer att göra ett försök med katterna iaf, jag vill ju inte ge bort dom, men det som jag känner är det största problemet är att den ena katten är petig med lådorna, hon går inte på lådan om den andra redan vart där :( å en katt som kissar inne i en etta..det blir ju en sanitär olägenhet..blir det inte det?! men som sagt, jag vill försöka iaf, så jag kommer köpa en låda till så att dom får varsin, funkar inte det måste jag göra mig av med den ena iaf :(

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
931
Senast: jemeni
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: MajaKattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10