jag verkar ha slutat amma...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
Emma är ju sjuk och har inte visat minsta intresse för tuttarna på över ett dygn så jag gissar på att det här är slutet... har ju funderat på att sluta amma så det är ju ingen tragedi.... men hur lång tid tar det innan det slutar komma mjölk - har pumpat ur litegrann för jag kommer ihåg hur :devil: ont det gjorde när jag slutade första gången och "alla" sa att man absolut inte skulle pumpa ur och jag fick ju världens mjölkstockning - aj aj aj - säger jag bara... har lite ont nu med och maken har fått massera (han är inte lika sjåpig som jag - jag slutar när det gör ont...)

Och Emma som bara har lekt med nappflaskan och hällt ur den (det är ju jätteskojjigt) eller spottat/dregglat ut det hon ska dricka, hon kastar sig efter flaskan och sörplar i sig som om hon inte gjort annat - hon kunde visst om hon ville :angel:
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

Det finns någonting man kan få så mjölken slutar produceras, ska själv försöka få det nu pga min andra mjölkstockning med 40º feber. Ring Amningshjälpen och fråga.
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

jag har fått tillbaka världen bästa mjölkpumpare!!!:bump: :love: :banana:

Emma började äta i natt igen - så vi väntar lite med att sluta :angel:
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

emma74 skrev:
Emma började äta i natt igen - så vi väntar lite med att sluta :angel:
Åh, jag blir glad när jag läser det, lite fånigt eller? :o Jag trodde aldrig jag skulle bli en sån amningsfantast, men nu fyller sonen snart ett år och tanken på att han skulle vilja sluta snart gör ont i hjärtat på mig... vi får väl se hur länge vi fortsätter. Det är ju SÅ mysigt :love:
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

Åhh va skönt att hon vill ha tuttis igen!! Njut av den tiden så länge det går. Det finns inget så underbart! Min tjej är drygt 2 år nu och tuttar morgon och kväll och gärna lite på dagen när vi är hemma. Sist hon var sjuk så ville hon bara ha tutte och då gick produktionen upp igen. Vår kropp är fantastisk! Jag kommer att sakna amningen när hon slutar.:cry:
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

Eufemia skrev:
Åhh va skönt att hon vill ha tuttis igen!! Njut av den tiden så länge det går. Det finns inget så underbart! Min tjej är drygt 2 år nu och tuttar morgon och kväll och gärna lite på dagen när vi är hemma. Sist hon var sjuk så ville hon bara ha tutte och då gick produktionen upp igen. Vår kropp är fantastisk! Jag kommer att sakna amningen när hon slutar.:cry:
Får jag stjäla tråden och fråga en fråga angående att amma så länge. Min dotter är 15 månader och jag ammar morgon och kväll, ibland för att få henne att somna till middan. Och när hon är sjuk ammar jag oftare. Ungefär så mycket som du beskriver. Nu till frågorna: Är din tjej svår att lägga, vaknar ofta på nätterna, vill inte sova i sin egen säng, alldeles för mammig? Min dotter är nämnligen det. Och alla säger att jag ska sluta amma.
 
Sv: jag verkar ha slutat amma...

Min dotter är bara vanligt mammig. Tex när hon är sjuk eller har gjort illa sig. Är inte jag hemma så funkar pappa likabra. Hon sover hos oss och sover oftast till kl 06,00 på morgonen och då vill hon ha tuttis. Vi har inte försökt att få henne att somna i egen säng utan hon somnar hos mig med tutte om jag är hemma annars somnar hon hos pappa utan tutte. Trygghet!! Jag tror att hon slutar tutta själv när hon känner för det. Ibland glömmer hon bort att amma och ibland vill hon amma ofta. Jag tror inte jag har mycket mjölk kvar men lite kommer det nog. Lyssna inte på alla andra utan gör det som känns bäst i hjärtat för dig och ditt barn. Varför skynda på denna korta tid när man får sån närhet till sitt barn samtidigt som barnet bara fyller på med trygghet?? Lyssna på ditt hjärta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 022
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år I lördags natt ammade jag sista gången med min plutt. Har bara ammat nattetid senaste veckorna och nu bestämde vi att det fick vara dags...
Svar
17
· Visningar
2 657
Gravid - 1år Jag har helammat min tjej i 4,5 månader, sedan fick hon börja med smakisar. Nu, vid 6 månader, äter hon ett huvudmål + 1 grötmål om...
Svar
15
· Visningar
2 027
Senast: ako
·
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 177
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp