Jag, värsta mesen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare brandbollen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Jag, värsta mesen?

Där ser man! Världen är allt liten ibland :) eller nja, så värst liten brukar den inte vara :crazy: :rofl:

Har varit med om diverse tokigheter innan jag tvingades sluta pga sjukdom (fibromyalgi). Man kan bli skraj även fast man har hållit på i många år. Hade turen att vara hos en klok tränare vid första skenturen (tror jag var 15år). Kollade så hästen och jag var ok bytte till en rockard och åkte ut båda två. Sedan fick jag ut med en häst som var sjyst men måste hålla sig alert med i snabbjobben så han inte galopperade. Antar att jag fick honom så jag inte skulle fundera så mkt.

Minns den sista olyckan jag var med om. Jobbade som stallförman för ett tävlingsstall i Tyskland och var på banan och snabbjobbade en 3åring som var kvalfärdig. Hetsig som attan men helt plötsligt i full fart så gick han omkull. Flög en bra bit framför honom och slog några volter. När jag lyckas resa mig så ligger han med vagnen över sig, flämtande med blod sakta rinnande ur näsborrarna. Den synen och hans blick har jag fortfarande inte glömt nästan 10 år senare. Vid första snabbjobbet med honom efter han blivit bra så var jag kallsvettig.

Svårt att bli rädd och utmana sig själv lagomt utan att det blir för mkt.

Har varit med om diverse tokigheter innan jag tvingades sluta pga sjukdom (fibromyalgi). Man kan bli skraj även fast man har hållit på i många år. Hade turen att vara hos en klok tränare vid första skenturen (tror jag var 15år). Kollade så hästen och jag var ok bytte till en rockard och åkte ut båda två. Sedan fick jag ut med en häst som var sjyst men måste hålla sig alert med i snabbjobben så han inte galopperade. Antar att jag fick honom så jag inte skulle fundera så mkt.

Minns den sista olyckan jag var med om. Jobbade som stallförman för ett tävlingsstall i Tyskland och var på banan och snabbjobbade en 3åring som var kvalfärdig. Hetsig som attan men helt plötsligt i full fart så gick han omkull. Flög en bra bit framför honom och slog några volter. När jag lyckas resa mig så ligger han med vagnen över sig, flämtande med blod sakta rinnande ur näsborrarna. Den synen och hans blick har jag fortfarande inte glömt nästan 10 år senare. Vid första snabbjobbet med honom efter han blivit bra så var jag kallsvettig.

Svårt att bli rädd och utmana sig själv lagomt utan att det blir för mkt.

Men usch då :( det är ju jättehemskt ju! Tur att det gick bra med både dig och hästen tillslut! Man märker ju nu att man kan vara med om värre grejor än en häst som skenar med en :eek:

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 334
Trav Hej! Har en nybliven 4åring, sto som är inkvalad och har gjort två starter. När jag kör henne själv och hon är pigg kan hon sparka...
Svar
16
· Visningar
5 602
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka