Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Visa bifogad fil 154213
FLUFFIGA ägg, tänk vad naturen är fascinerande ändå alltså
Andra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.
Lantbruksmaskiner verkar skilja ut sig på denna punkt genom att låta äggen ligga och torka ut i en så öppen och torr miljö.

Borde de inte risker att utsättas för predation också när de lämnas oskyddade och synliga, utan att någon förälder övervakar dem?
Men de lägger förstås så många att reproduktionen blir tillräcklig även om merparten av äggen äts upp.
 
Andra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.
Lantbruksmaskiner verkar skilja ut sig på denna punkt genom att låta äggen ligga och torka ut i en så öppen och torr miljö.

Borde de inte risker att utsättas för predation också när de lämnas oskyddade och synliga, utan att någon förälder övervakar dem?
Men de lägger förstås så många att reproduktionen blir tillräcklig även om merparten av äggen äts upp.
Jag tror föräldrarna är i närheten de brukar inte ligga kvar oskyddade så länge
 
Andra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.
Lantbruksmaskiner verkar skilja ut sig på denna punkt genom att låta äggen ligga och torka ut i en så öppen och torr miljö.

Borde de inte risker att utsättas för predation också när de lämnas oskyddade och synliga, utan att någon förälder övervakar dem?
Men de lägger förstås så många att reproduktionen blir tillräcklig även om merparten av äggen äts upp.
Fast om det är som @SiZo säger, att dom är obefruktade, då är dom nog övergivna med vilje och dom torkar bort fort eller att dom blir uppätna av rovmaskiner :idea:

Jamenar ägg utan skal, det är ju väldigt udda. Så jag tror på teorin om obefruktade ägg helt enkelt :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
12 974
Senast: Niyama
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 026
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 632
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp