Jag spåna, är tidigt ute:)

rebeckasff

Trådstartare
Vilken hingst tror ni skulle passa bäst på detta sto?

Hingstarna jag funderar över är
Magini
Aerline
Chirlon
Dirco

Silla är E: Steve's Friend**- Illum- Rockard
170 cm
Lite rak i sina vinklar är väl det ända extriöra som är värt att ändra på
Placering 120 hopp
Temprament som man bara kan älska och en bra ridbarhet. Väldigt ambitiös och älskar att arbeta.

Har lämnat 3 hingstar E: QE, Sambesi, Heartbeat
Alla är trevliga i tempramentet, dom 2 sista är jätte snygga i modellen med långa ben, korta och bra halsanstättning och fin hingstkarraktär och bättre grundgångarter äb henne själv. Första e:QE var ädlare och såg mest ut som ett förvuxet fbl och hade inte speciellt bra gångarter.
Dock är ingen av dom i ridbar ålder så där kan jag inte uttala mig...

Vill ha på avkommen: Storlek, gärna mindre än stoet men ej jätte viktigt
Bra ridbarhet, bättre gångarter, hopptekniken kan förbättras då mamma häst mest hoppar på hjärtat och inställningen.
(och så klart ska det vara ett sto;))

Bilder på mamma häst:
Sillabebis10.JPG

Silla16.JPG

silla.JPG

Senast ändrad:
Sv: Jag spåna, är tidigt ute:)

Aerline H är en mycket fin hingst som jag tror skulle kunna passa ditt sto perfekt. De avkommor jag sett efter honom har varit jättefina och trevliga.

Sv: Jag spåna, är tidigt ute:)

Ja, jag tycker också att han passar som handen i handsken. Har varit inne på honom innan till henne. Men Magini börjar komma till åren så det känns lite som att ska man ha en sån så kanske det får bli nästa år?
Dom andra är ju lite yngre och är förhoppningsvis kvar några år till?

Liknande trådar

Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir...
2
Svar
31
· Visningar
5 628
Senast: ann80
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 837
Senast: Rifer
·
Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: fia-lisa
·
Avel Sitter och planerar lite inför våren..... kanske lite tidigt att tänka på hingst redan nu, men jag vill vara alldeles säker innan det är...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka