Jag skrev i en annan tråd att jag hade PTSD

Tranan

Trådstartare
Ok jag kommer inte skriva detaljer här, för jag vill inte.
Jag har under dagen haft flashbacks till skolgången.
Och en mycket traumatisk upplevelse i mellanstadiet.
Men jag kan inte beskriva detaljerna, jag klarar inte det trotts att det har gått över 30 år.
Men jag börjar tro att det är grunden till mitt udda beteende och kanske märkliga udda inställning till mycket.
I fyran blev jag i alla fall 3 gånger utnyttjad av gymnastikläraren i duschen 2 gånger och hans kontor en gång. Inget penetrerande men gnidande och tafsande.
När jag skvallrade så blev jag straffad av flera lärare.
på olika sät men en vinterdag fick jag gå hem utan skor.
Jag tror att det därför jag har så svårt att ta initiativ i relationer.
Klarar inte att skriva mer detaljer.

Nu tar jag lite sömn tabletter och hoppas att det hjälper mig att bli av med lasten och ni kanske förstår mitt psyke lite bättre.

Sov gott mina kära vänner.

Men då måste det vara nått fel på upplägget eller att du behöver nån annan typ av hjälp?
Eller har alla varit urusla? Isåfall gå till någon privat som verkligen tar dig på allvar.
Jag har inte orden riktigt i fråga för att beskriva. Men det fanns en stor ovilja att hjälpa pojkar som blev utnyttjad. Allt från att det var mitt fel till att så farligt var det inte.

Jag har inte orden riktigt i fråga för att beskriva. Men det fanns en stor ovilja att hjälpa pojkar som blev utnyttjad. Allt från att det var mitt fel till att så farligt var det inte.
Låter helt vansinnigt. :down: En traumaterapeut måste väl kunna hjälpa utan att göra någon slags värdering av själva traumat?

Måste vara tungt för dig att bära. :( PTSD tycks, av vad jag har sett, kunna ställa till med alla möjliga knasiga problem. Vet t ex en som fick sådana fysiska smärtor att hen inte kunde gå på flera år.

Ok jag kommer inte skriva detaljer här, för jag vill inte.
Jag har under dagen haft flashbacks till skolgången.
Och en mycket traumatisk upplevelse i mellanstadiet.
Men jag kan inte beskriva detaljerna, jag klarar inte det trotts att det har gått över 30 år.
Men jag börjar tro att det är grunden till mitt udda beteende och kanske märkliga udda inställning till mycket.
I fyran blev jag i alla fall 3 gånger utnyttjad av gymnastikläraren i duschen 2 gånger och hans kontor en gång. Inget penetrerande men gnidande och tafsande.
När jag skvallrade så blev jag straffad av flera lärare.
på olika sät men en vinterdag fick jag gå hem utan skor.
Jag tror att det därför jag har så svårt att ta initiativ i relationer.
Klarar inte att skriva mer detaljer.

Nu tar jag lite sömn tabletter och hoppas att det hjälper mig att bli av med lasten och ni kanske förstår mitt psyke lite bättre.

Sov gott mina kära vänner.
:heart:heart:heart
Så fruktansvärt att höra. Så sorgligt..:(

Men jag tror absolut att du kan få bra hjälp. Kanske finns det någon här på Buke som har något förslag på var du kan söka dig?

:heart

Jag har tyvärr inget mer att komma med än att jag beklagar det som hände dig. Hoppas verkligen du kan få hjälp att bearbeta och må bättre. Stor styrkekram till dig!

Har du pratat med terapeut som vuxen? Idag är synen förhoppningsvis och troligtvis en annan än "då"?

Beklagar vad du behövt uppleva.
Jag har just pratat med en i dag. Togs inte så allvarligt på det. Fick mer atarax. (så ja lilla gubben nu kan du vara lungn ett tag till) ring om du inte mår bättre snart.

Du bor ju i en stor stad om jag förstått saken rätt - kanske finns det någon stödgrupp att ta kontakt med? Det kanske skulle vara en lättnad för dig att träffa andra människor som varit i en liknande situation, och lyssna på deras berättelser, och sedan berätta för dem när du känner dig redo? Detta är ju något som drabbat många, många män - men det är fortfarande ganska få som berättat.

Självklart var det INTE DITT FEL att du blev utsatt, och det var ett jäkla svek av de vuxna att inte lyssna på dig.

Jag fick Atarax. Som vanligt. Det är ju briljant hjälp. Förlåt men sarkastiskt tog över. Det är som det är om du är en man och behöver hjälp i dessa frågor. Inget nytt.
Jag blir så arg när jag hör sådant, men det finns bra terapeuter det gäller bara att hitta rätt. Sedan låter det som att du träffat läkare, har du provat att söka psykolog privat?

Jag fick Atarax. Som vanligt. Det är ju briljant hjälp. Förlåt men sarkastiskt tog över. Det är som det är om du är en man och behöver hjälp i dessa frågor. Inget nytt.
Om du kan gå i terapi privat har jag ett tips på en kille som gjorde underverk med en släkting till mig. Jag tror han finns i närheten av dig. I vilket fall är det helt upprörande att vården bara ger dig piller. Som alvedon vid hjärntumör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka