Jag ska tävla på Strömsholm och undrar om broddar?

astridmalmstrom

Trådstartare
Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på Strömsholm och undrar om jag ska ha brodda på då, det är gräsbana. Jag är osäker om han någonsin har haft broddar på. Många säger att marken är hård där, jag har även kollat det med tävlingsledaren men har inte fått något svar. Tycker ni jag ska ha broddar och isf vilka? Han är en D ponny och vi ska hoppa LC (90 cm)
 
Jag hade inte hoppat utan brodd men är det relativt torrt och hårt Jan man ju klara sig med små snö eller tom isbrodd. Det blir mindre stoppeffekt då.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 995
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 467
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 702
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp