Jag ska bli anmäld..

Sv: Jag ska bli anmäld..

Jag tog tjuren vid hornen och ringde själv upp katthem och miljö&hälsa..Kände att det var bättre att ligga steget före..
Och jag har inget att oroa mig för! Det enda jag kunde få klagomål på,var att han var i tvättstugan om det kom nya hyresgäster som inte ville det! Nu när det bara är två som använder tvättis och accepeterar det,så finns det inget som gör att dom kan ta katten ifrån mig!
Han har mat vacc kastrerad märkt,vet.vård vid behov,tak över huvudet i 24 tim/dygn,varav i lhg ca 17 tim,med möjlighet att gå ut! Och vi har även en redskapsbod på tomten,som han kan krypa in i,fall ingen är hemma på dagen och kan släppa in honom!Så han hade möjöiheten att koma unadan dåligt väder vid alla utetillfällen på ett eller annat vis!Och hade om ville även ett andra hem,stallet med kattlucka in till uppvärmt fikarum med mat!
Så min katt hade det bra! Det var inget fall dom skulle prioritera att ta katten därifrån,men fick dom en anmälan,så var dom tvungna att kolla upp det!Och det är helt ok,deras jobb!
Och jag frågade även om detta med stallkatter,då min granne sa,att det är förbjudet med stallkatter,det kan man bli anmäld för..Men det var det inte!

Sv: Jag ska bli anmäld..

Skönt :)! Hoppas bara inte grannen bestämmer sig för att du MINSANN inte får ha katten i er gemensamma tvättstuga och i stället ringer hyresvärden...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 601
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur