QuickStar
Trådstartare
Jag har funderat 300 varv på hingstar till denna damen nu och hittar varje dag nya spännande intressanta hingstar men nu känner jag mig helt vilse och skulle nog behöva hjälp utifrån.
Jag har säkert missat/glömt någon intressant hingst.
Stoet är e: Helwan - Furidant
168cm hög, fick bl.a kritiken långlinjerad, feminin med ngt kort hals, brant bog och långt kors.
Hon lämnar stora föl så en kort liten gummi boll är vad som eftersöks!
Bra front och ben är +, hon är själv ganska maffig så en nättare hingst vore också intressant. Då hon har lite "bland" blod i sig och själv inte rör sig alls dumt ser jag gärna att hingsten rör sig hyfsat, men det är en hopphingst som i första hand är intressant.
Av tidigare avkommor så sägs den e: Quite Easy vara den finaste.
Hingstar som finns i Sverige är ointressanta, det ska vara nåt internationellt, antingen ungt lovande med spännande stam eller nåt beprövat riktigt bra.
Gärna hingst på fryst sperma!!
Jag har en del tankar men ser det som intressant att se vad ni tycker!
Jag har säkert missat/glömt någon intressant hingst.
Stoet är e: Helwan - Furidant
168cm hög, fick bl.a kritiken långlinjerad, feminin med ngt kort hals, brant bog och långt kors.
Hon lämnar stora föl så en kort liten gummi boll är vad som eftersöks!
Bra front och ben är +, hon är själv ganska maffig så en nättare hingst vore också intressant. Då hon har lite "bland" blod i sig och själv inte rör sig alls dumt ser jag gärna att hingsten rör sig hyfsat, men det är en hopphingst som i första hand är intressant.
Av tidigare avkommor så sägs den e: Quite Easy vara den finaste.
Hingstar som finns i Sverige är ointressanta, det ska vara nåt internationellt, antingen ungt lovande med spännande stam eller nåt beprövat riktigt bra.
Gärna hingst på fryst sperma!!
Jag har en del tankar men ser det som intressant att se vad ni tycker!