Jag red idag trots allt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var mycket tveksam till om jag skulle kunna rida idag men tänkte att jag nog i alla fall skulle klara av att skritta. Före lektionen la jag dubbla sjok med bomull över kompresserna och drog sen på mig bh-ån ovanpå det. Det kändes rätt okej faktiskt.

Jag hade pratat med ridläraren innan så hon gav mig en snäll ponny med mjukt steg idag. Förra hösten red jag den rätt mycket och jag red den även på dressyrkursen förra vintern så det var en gammal bekantskap.

Den ponnyn var precis vad jag behövde idag. Pigg och ambitiös är han men känner hela tiden in ryttaren så man känner sig trygg. Det stabilaste man kan sitta på faktiskt. Jag var väldigt spänd p.g.a. mitt sår för jag var rädd att något skulle hända med det.

Lektionen gick ändå bra och jag red i alla gångarter, även om jag satt i lätt sits i galoppen och endast red lätt i traven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag saknar ridningen och skulle vilja ha en egen häst. Men sen kommer det där jäkla förnuftet in och säger att "nej, det går absolut...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 221
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • 07:or del 23