Jag=instruktör (hjälp tack)

C

Cronis

Vad proffsigt det låter, eller hur. Men jag känner mig inte som ett proffs. För jag har inte lärt ut mina kunskaper på jättelänge...

Nåja, nu är det så här, en ytlig bekant ska ha hjälp med sin unghäst. Den ska köras in. Eller den är inkörd, Hon vill bara ha hjälp av en expert, (alltså jag då... :D :angel: )Klart jag hjälper henne med lite grund, då jag är duktig med körning.
Så nu sitter jag å pluggar på lite, bara för att veta hur jag ska lägga upp arbetet. Sitter å skriver lathund lixom, för att sedan gå igenom på "min elev" hur allt ska vara...

Nu till saken, (efter en massa svammel), hon ska ge mig ersättning för hjälpen. Men va ska jag ta ut då? :confused: I ersättning menar jag. Jag menar, min resa fram-å-tillbaka tar nästan 2 timmar, plus arbetet i stallet med hästen. Tanken är att HON ska köra sin häst, jag instruerar, jag kanske får sätta mig upp å visa, men jag ska inte köra in hästen. Utan bara vara instruktör.
Vad kan man ta ut? Min syrra sa runt 2-300... Hon själv tar 130:-/halvtimme i dressyrlektion.
Nån som kan hjälpa mig lite... Jag vill ju inte roffa åt mig en massa pengar, men samtidigt kan jag ju inte kosta 50:-/gång... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag=instruktör (hjälp tack)

börja iallafall med vad bensin kostnaden blir.. och sedan plus lite för besväret. Så har min mor tidigare gjort.

Ja, om det vore så enkelt... :smirk: Saken är den att har inte bil, å stallet ligger typ inne i stan, så man får ta stadsbussen, å sen gå kanske 1 km eller nått...
Bussen kostar mig 36:- ToR

du kan ju föreslå ett pris och fråga om hon tycker det är lämpligt.

Det är alltid svårt att veta vad som är rimligt betalt. Du har itne koll på vad andra tränare tar? Jag Tar själv 200:- i timmen för en träning, och lägger på 20-50:- om det är krångligt att ta sig dit.
Träna är dyrt här i trakterna och det är inte ovanligt att folk betalar 3-400 för 30-45min med en bra tränare. vad ligger priserna på i ditt område?

Sen tycker jag att det är skillnad på om intruktören har utbildning eller "bara" är självlärd.

Jag har inte en blekaste aning om vad priserna i mitt område ligger på. Inte i kör-instruktioner iaf.
Men jag har funderat lite å har kommit fram att ta runt 150-200:- per gång, å det kan ju röra sig om mer än 1 timme om man säger så... Och får jag 200 är jag mycket nöjd!

jag är inte självlärd. Men har inte heller gått någon kurs som förbundet anornat om man säger så. Har under miljoner år (känns det som) gått som lärling (kan vi kalla det) hos en farbror, som för övrigt ägde ed häst jag hade på foder. Han tog mig som sin lärlig å lärde upp mig i körning. Tyvärr led han av parkinsons sjukdom, å blev sämre å sämre, så kunde inte lära ut allt, så fullbordad är jag inte, men det blir man äldrig. tyvärr gick han bort i tordags, så nu kan jag inte lära mig mera...
Men tjejen som ska ha hjälpen tyckte att jag verkade ok, på alla sätt å vis...

Tack Lennart för allt R.I.P

Cronis skrev:
Men tjejen som ska ha hjälpen tyckte att jag verkade ok, på alla sätt å vis...

Jag menade inte att du skulle vara "icke ok" om du inte hade utbildning, men det är lättare att begära pris om man har sin kunskap på papper sas :) .

Jo det fattar jag. Men nu är det inte så. Jag skulle gärna gå en kurs eller fler, men har inte pengarna, så jag får väl tjäna ihop dom nu, när jag hjälper henne, för att sedan gå på en? :idea:

hej jag vet inte i pris väg vad det skulle kosta ,men frågan är hur man löser allt praktiskt för båda ,tex över en längre tid på eller i
ridhus och uppstallning och kanske övernattning på någon tränings center med inkvartering,och biltransporten.och mat frågan.
och hur många helger man ska träna ex.
för att göra kursen mera koncenterad och intensiv.kanske för flera
ekipage.då sjunker ju priset ju flera som kan vara med!
så ser jag det sedan vad lön och arvode blir får ni räkna ut själva! :banana: :bump: :rofl: :love: :bump:

Det är bara henne å hennes delägare på hästen som ska ha hjälp, endast det ekipaget. Dom står i kollektiv stall i min hemstad. Vilket det ändå tar ca 2 timmar att ta sig fram-å-tillbaka.
Träning kommer väl att ske 1 gång i veckan skulle jag tro, iaf den första tiden.
Tillgång till ridbana finns, men det kostar inte extra eftersom det ingår i stallhyran.

Hej!
Kan du inte ta 200 kr per tillfälle. Låter juste tycker jag. Då har du till resan och ca 150 kronor utöver det, ca 45 min - 1 timme nånting.
Tro på dig själv. Alla kan inte ha papper på allting, man kan vara bra ändå...
Sen kan du ju alltid höja priset efter ett tag..
Hej hopp/Lena

ja jag har tänkt på det, ca 150-200:-/gång. Det låter faktiskt ganska rimligt tycker jag.

Jag tror på mig själv. Jag vet att jag kan! Jag e bäst! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka