Jag IDIOTEN

D

dannilall

:crazy: Snacka om att vara helt bakom flötet. Jag hade tänkt ha fisk till middag idag. Så plockar fram den ur frysen och lägger den mycket LÅNGT in på bänken så att lilla vovven inte skall nå den, utan en tanke på att jag faktiskt har fyra stycken fiskälskande katter i huset. Fisken var borta när den skulle tillagas. Jaja är man slö i tanken så är man. Katterna blev mätta ialla fulla fall.

Sv: Jag IDIOTEN

Har gjort den tabben själv mååånga gånger och till Teas förtjusning så lär sig matte aldrig att falukorv är smaskens för kattmagar! :D

:D Tack Icka. Jag är tydligen inte ensam i min :confused: Det var skönt att läsa.

Jag kom ihåg när jag hade bakat för första gången i mitt liv. Småfrallor och lite bröd. Satte brödet på bänken för att svalna gick ner till affären. Kommer hem och ser att kattskrället har tagit en tugga på typ varenda fralla och brödet hittade jag under soffan.:D

En anna gång var jag ännu mer puckad.
Målade en byrå, gick ner till affären. Kommer hem och ser små blåa tassar på golvet från byrån till kattlådan, från kattlådan vidare in mot vardagsrummet.

att jag aldrig lär mig.

Mina katter har precis lärt sig dra ut lådorna i köket och hoppa upp i lådan och sedan vidare till diskbänken. Min smartskalle till gubbe hade lagt kyckling där som jag skulle ha till kvällen. (Han började jobba 17 och jag slutade 16.30 och skulle en snabbis till stallet och skulle vara hemma va 17.15. När jag kommer hem hittar jag tom tallrik, däremot en halväten kycklingfilé liggandes på andra sidan diskbänken...

Likadant att vi hade gjort sås och gjorde samma misstag där några dagar senare. Gjorde såsen lite tidigare än vi skulle äta och så åkte jag iväg på ett ärende och när jag kommer hem står halva såskastrullen tom... tack tack ... *mutter*

Tänk vilka :) små :devil: vi har. De har mattar och hussar som är fullkomligt :crazy: . Jaja. Inte behöver de svälta inte.

dannilall skrev:
Tänk vilka :) små :devil: vi har. De har mattar och hussar som är fullkomligt :crazy: . Jaja. Inte behöver de svälta inte.

Jag tror att i kattens värld är ni underbara tjänare som gör så god mat åt dom och att dom förlåter er för att ni glömmer lägga den i matskålen direkt ;)

MissFideli skrev:
Jag tror att i kattens värld är ni underbara tjänare som gör så god mat åt dom och att dom förlåter er för att ni glömmer lägga den i matskålen direkt ;)

Så sant, så sant :D

:rofl: :rofl: Många gånger har det hänt..

Kommer ihåg när mamma hade tagit fram kotletter för hon skulle bort och grilla. När hon kom ner så låg hunden på mattan, och det enda man hörde var svansen som sa "dunk dunk", han orkade inte ens röra på huvudet :rofl:. Hundskrället var proppmätt!

Förra hunden hoppade upp och fångade en rostat macka när den "hoppade upp". Förvisso inga katter, men himla roligt ändå :p

En gång hade vi stek, det blev en stor bit kött över och den lades långt in på diskbänken för att svalna.:crazy:
vi gick ut ur rummet en stund och när vi kom tillbaka hade katten (så klart) :devil: vält ner steken på golvet och där satt han och hunden och käkade i bästa samförstånd:eek:

:bump: :bump: :bump: Det där kallas samarbete över art gränserna eller? :rofl: :rofl: :rofl:

Visst, de visade tydligt sin gränslöööösa kärlek till mat!!!:rofl: :rofl: :rofl:

Haha! Skönt att det finns fler än jag som gör sånt. Jag tog fram en bit älgkött och lade den på bänken för att tina.. Blev inte mycket kvar av den filén..

hehehe, känner igen det där... nu kommer jag dock alltid ihåg att tina grejer gör man i micron, för den får inte terroristerna upp i alla fall :banana: däremot är det skitkul att sno alla grytlappar och gömma längst in under sängen..... jag håller på att bli tokig... är höggravid och kan inte direkt krypa på alla fyra och leta försvunna grytlappar hela dagarna hahahaha

:bump: :bump: Vänta du! Snart har dina raringar lärt sig hur man gör för att komma åt det som står i micron.
Hos mig är det diskproppen som mystiskt får fötter och försvinner, brukar hitta dem när det är dax att flytta.:rofl:

oj oj oj vilken massa roliga saker kissarna hittar på, tina kan man göra i kylen för den får de inte upp
Annars brukar mina inte sno mat men steker man kyckling så steker man till dem först innan de river huset
Har en katt med matallergi så jag måste vara noga med vad som är framme då jag ogillar att torka spyor

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka