Jag i CHOCK!!

A

Anonym4

Hjälp mig ur detta!:eek: ja jobbar på ett ställe där vi kvinnor "måste" ta gravtest för att få jobba inom området (röntgen/strålning) allt för vår egen skull så klart!!! hur som helst så tog jag min sticka glad i hågen o trodde allt va lugnt men det blev två sträck!!:eek: ja fick ta ett till, jag höll på att slå avigt!!! Jag e alltså GRAVID!!???
Nu kan jag ju alltså inte jobba inom området- vilket inte är ngt jätte stort problem då jag blir placerad på annat ställe bara.

Men ja vet inte vilket ben jag ska stå på, givetvis välkommet fast ja anade ingenting!!! visst ömma bröst och väldigt trött men brösten ömmar alltid när jag ska ha mens och trött finns det förklarliga saker till- trodde jag..

och nu då??? ehmm? sambon blev jätteglad och jag blev glad fast orolig/ställd..

hur ska jag gå tillväga, vi vill inget säga till omgivingen då vi vet va folk runt omkring kommer säga och vi orkar inte det nu..

tipsa mej/oss!

Sv: Jag i CHOCK!!

hur ska jag gå tillväga, vi vill inget säga till omgivingen då vi vet va folk runt omkring kommer säga och vi orkar inte det nu..

tipsa mej/oss!

Grattis!

Om ni inte vill säga något nu så säg helt enkelt inget nu. Jag antar att din arbetsgivare inte är "folk runt omkring oss". Denne lär ju få veta nu i och med testet, men du kan ju be denne hålla tyst.

Men; ni måste ju förr eller senare säga till "folket" som det är. Det blir rätt svårt att dölja en stor mage och i princip totalt omöjligt att dölja ett litet barn. ;)

Grattis!

Om ni inte vill säga något nu så säg helt enkelt inget nu. Jag antar att din arbetsgivare inte är "folk runt omkring oss". Denne lär ju få veta nu i och med testet, men du kan ju be denne hålla tyst.

Men; ni måste ju förr eller senare säga till "folket" som det är. Det blir rätt svårt att dölja en stor mage och i princip totalt omöjligt att dölja ett litet barn. ;)

ha ha nä förr eller senare kommer vi så klart berätta, när vi e trygga i vårt beslut och när vi fått lite kött på benen. dock e vi trötta på kommentarer som " ni förstår väl att" " så kan ni ju inte göra" " eller gör så här i stället":grin: visst e vi "yngst" men inte knäppa... vi e dock 25 plus...

chefen får veta, det blev ju så nu. visserlige hade hon fått det tidigt ändå så man inte bär på tok för tungt osv..

sambons glädje i ögonen va e svåra att beskriva... ena halvan av mig känner så här:bump::banana::bump::love: medans den andra känner:crazy: *panik*

:banana:att känna lite panik är ju inget konstigt, det tror jag nog dom flesta gjort när dom fått beskedet, även om man kanske hoppats och väntat på att det skulle bli possitivt.

det kommer ju inget synas på dig på ett tag så vänta med att berätta tills det känns rätt för er.

GRATTIS OCH LYCKA TILL :bump::bump::bump::banana::banana::banana::bump::bump:

Rätta mig om jag har fel, men två streck är väl inte gravid, det ska väl vara ett plus?

Vet nämligen de som misstolkat testen..

beror på vilket test det är, en del test så är det ett streck i en kontrollruta och ett så ska det komma ett till i den andra rutan men ex clearblue ska det bli plus av. Så det gäller att läsa testinstruktionerna så man förstår rätt!

På de testen jag har så är det två röda sträck det ska bli. typ som ett H fast inte sträcket i mitten:p

Jag har en hel burk me sådana teststickor,vet ej om dom finns på apoteket men två sträck betyder i allafall gravid :eek::grin::love:

problemet e att jag anvvänder ganska starka ångestdämpande tabletter me så dom måste jag nog sluta med...vill ju inte skada barnet

På de testen jag har så är det två röda sträck det ska bli. typ som ett H fast inte sträcket i mitten:p

Jag har en hel burk me sådana teststickor,vet ej om dom finns på apoteket men två sträck betyder i allafall gravid :eek::grin::love:

problemet e att jag anvvänder ganska starka ångestdämpande tabletter me så dom måste jag nog sluta med...vill ju inte skada barnet

Jag skulle kontrolltesta med Clearblue eller något annat dyrare test. De där billiga visar fel ganska ofta.

Jag skulle kontrolltesta med Clearblue eller något annat dyrare test. De där billiga visar fel ganska ofta.

Va:confused:!!! Jag har frågat på apoteket vilka som är säkrast. Och de säger att alla är lika säkra. Har frågat alla gåner och på 3 olika apotek. Köper aldrig de dyra.

Grattis TS:love:

Va:confused:!!! Jag har frågat på apoteket vilka som är säkrast. Och de säger att alla är lika säkra. Har frågat alla gåner och på 3 olika apotek. Köper aldrig de dyra.

Jag menar dessa "billiga tester" som man köper via internet. Vet inte hur många trådar jag har läst om felaktiga resultat av och med dessa stickor.

tusen tack!

men jag fick mitt livs värsta chock för en timme sen igen:( pratade me min läkare som skriver ut medicinen till mig. hon rekomenderade mig MKT stark att göra abort då denna har visat sej ge hjärnskador på barn :cry::cry::cry: fan me det gör så ont... vi har inte haft skydd på 7 år och nu blev jag gravid.. och blir rekomenderad att göra abort:cry:
givetvis vill jag ju få ett friskt barn om JAG kan göra ngt åt det, skillnaden e ju om ngt händer vid förlossning osv.

Så jag menar absolut inte att jag inte skulle gilla ett skadat barn, men kan ja undvika det så gör jag ju såklart det, men abort...

ska vi få samma helvete att bli gravida igen nu då... jag kommer be min läkare att börja trappa av min medicin, jag vvill inte mer:cry:

HELVETE!!!

Neeej! Jisses vilket val du har, vad är det för % att barnet är skadat? Kan man kolla det innan vecka 20, man kan ju med tillåtelse göra abort till vecka 18 tror jag och på ultraljud då såg man då massor.

7 år är en hemskt lång tid att vänta igen. Åh vad jag tycker synd om er just nu.

MÅNGA KRAMAR

Javan

Det där är min skräck, att efter många år bli gravid, men sedan komma på att min medicin är farlig. Får jag fråga vilken medicin du äter?

Kram!

Men USCH! :cry:

Jag hade nog velat ha en andra åsikt av en annan läkare. Om du dessutom gör gravtest med jämna mellanrum så borde ju barnet nu inte vara så gammalt, och att det i så fall (förhoppningsvis) kanske är det mindre risk att det skulle vara skadat?

hemskt jobbigt, jag får heller inte bli gravid på min medicin, talade aldrig din läkare om det för dig? Himla dåligt! Jävligt dåligt rättare sagt... :(

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 597
Senast: Voeux
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 109
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 158
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar