Jag hoppas på en bättre dag i morgon

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte i gängorna idag. Mensen kom igång lite för tidigt och för kraftigt så jag mår inte riktigt som jag förtjänar. Jag har i alla fall turen att det redan var planerat sedan några dagar att jag skulle jobba hemma idag, så det är jag tacksam över. Så jag har suttit framför datorn inlindad i en filt då jag frusit till och från.

Det är min sista arbetsdag före julledigheten och jag har inte särskilt mycket att göra, typ inget alls egentligen mer än lite supportärenden som kommer in då och då. Eftersom det är så lite att göra hade jag tänkt åka till stallet och rida medan det fortfarande är ljust ute. Det blev inte så, då kroppen inte är med mig. Så ska jag rida idag blir det i mörker som vanligt.

Idag såg jag att resultatlistan från förra helgens tävling kommit ut på hemsidan. Den var deprimerande att se för min del och får mig att fundera på om jag borde sluta rida. Jag har tydligen ingen talang alls.

På söndag är det sista ordinarie söndagslektionen. Jag hoppas att vi får göra något som är kul. Om det blir kadrilj igen kommer jag förmodligen att agera som en tjurig barnunge och åka hem.

Hästbristen som råder på ridskolan för tillfället har fått mig att börja fundera på om jag ska sluta även i tisdagsgruppen. Den lilla skäckponnyn som finns ledig för mig att rida kommer jag bara att kunna rida barbacka om de inte byter sadel till den. Blödande skavsår vill jag ju inte ha. Det är inte värt det. Men jag fastnade inte riktigt för ponnyn heller så frågan är hur mycket det är värt att betala för att rida lektioner på den överhuvudtaget?

Men då får jag fundera på alternativen. Byta ridskola? Eller ska jag skaffa en till medryttarhäst som jag kan hoppa med och som står i ett stall dit det kommer tränare? Jag har snuddat vid tanken på att köpa egen häst också, men det innebär ju att kostnaderna kommer att skena iväg så jag inte kommer att kunna köpa ett hus.

Ibland funderar jag också på att strunta i det där med att flytta och köpa ett hus, så att jag kan köpa en häst i stället. Jag ska kanske vara nöjd med det jag har eller köpa någon barack jag har råd med här i krokarna. Men vid närmare eftertanke inser jag att jag förmodligen inte kommer att bli nöjd med det ändå.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 645
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 060
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag undrar det ibland. Vad hos mig är medfött och vad har jag utvecklat med tiden? Jag vet inte. Hur skulle jag vara om jag växt upp i...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp