Jag har varit i himlen!!!

Fia-Lina

Trådstartare
Och där var mörkt, trångt och dammigt. Nja, kanske var jag inte i himlen, men i allafall i Alladins skattkammare :) Och den befann sig innanför dörrarna på en gammal lada...
Hade fått reda på att man där hade "en del körgrejer". Ringde en av de som har del i det dödsbo som sakerna tillhör. Jodå, han hade möjlighet att visa mig, och idag på förmiddagen var vi där, jag och en kompis.
Kan någon låna ut sådär hundratusen som en osäker fordran att få tillbaka lite vartefter under sådär 50 år? Isåfall lägger jag ett bud på alla grejerna!
Där fanns flera två- och fyrhjuliga åkdon, slädar, massor med kälkar, jordbruksredskap m.m. Allt undanställt vartefter man moderniserat gården, den första bilen köptes på 20-talet. Allt stått inomhus, på cementgolv, alltså var alla hjul i gott skick såvitt jag kunde se.
Talade om vad jag var mest intresserad av, och dom skulle återkomma med prisförslag. Dom var inte heller intresserade av att lämna ut grejerna på vanlig auktion, "för ska det bli blomlådor, då kan man lika gärna bränna dom direkt"!
Oj, oj, oj! :love:
Ville bara dela glädjen med er - och nej, jag tänker inte tala om var jag varit :angel:
Lotta kyrkråtta

Sv: Jag har varit i himlen!!!

Har också varit på skattjakt........
Jag och stallägaren hittade två lastvagnar i ett garage och en åkvagn och x antal slädar i en lada. Det positiva är att grejerna tillhör stallägarens släktingar och bara vi lyckas släpa bort sakerna som står i vägen och fixa vagnarna lite så får hästarna jobba.
Nu kanske ponnyn kan bli av med magen också om han får lunka runt med en lastvagn. ;) :banana:

Blääääää, fy va elakt :mad: :cry:

Letar ju såna där ställen ju!

Snälla, bara en liten ledtråd till var man ska leta :idea:

Ska välja själv, först, sen kanske jag släpper det här, om jag får för ägaren :smirk:
Väntar nu med spänning på priserna.
Lotta

Klart du måste få fynda först!

Kompisen lyckades hitta ett sånt här ställe förut men då kunde jag inte följa med och sen fick jag aldrig numret :cry:

Man kanske ska börja snoka runt i grannens gamla uthus :idea:

Hej!

Vad roligt!!
Jag tycker också det är härlig att rota genom sånna där skattkammrar ;) :D

För några år sen var jag hos en person i Möklinta trakten som skulle sälja gamla vagnar/slädar. Oj så många vagnar han hade! En stor lada och två mindre lador med vagnar o dylikt, lite uppe på vinden oxå, både gamla seldon och slädar :D!

När jag tänker på detta så minns jag tydligast kappsläden eller vad det nu kan kallas! En liten smal släde som användes på istrav förr. Tyvärr var det en person som hade tingat den! :( "Den personen hade visst shettisar, och denna släde skulle ju blir perfekt då"!
Jag har ju också shettisar! Vill såå gärna ha en sån! Söker med ljus å lukta men det finns tydligen inte så gott om dom!

Sen fanns där en ståtlig vagn, som man kunde byta ut hjulen på till "järn skenor" (lr vad det nu heter), så att vagnen blev en släde! En väldigt fin o hög släde med dubbla "järn skenor" och vändkrans! :love:
Men den skulle en skåning komma och titta på och var väldigt intreserad av, samt att jag inte hade så mycket pengar då :(.

Mvh Lisa

Liknande trådar

Hästmänniskan Fodervärden \"äger\" inte längre min häst... *LÄTTAD* :idea: För er som läste mitt inlägg för några veckor sen om "Fodervärden vill...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka