Jag har tävlat idag!

T

Thornbird

Idag tävlade jag för tredje gången, och det var årets första tävling. Jag var inte riktigt säker på om jag skulle åka, jag har ju alltid svårt att hålla mina tävlingsnerver i styr (jag blir nervös för ALLT), och nu hade jag dessutom knappt tränat något alls det senaste året. Men efter diverse krångel så kom vi iväg.

Jag och min gamla travare startade i tre klasser; reining, western riding, och så gjorde vi debut i western horsemanship!
(Förra året tävlade jag reining två gånger, varav en 8:e respektive en 6:e placering. Jag tävlade även western riding förra året, men utan placering.)

Men idag gick det faktiskt över förväntan (jag trodde ju att jag skulle bli diskad eller oplacerad i alla klasserna).
Det började med en 3:e plats i horsemanshipen, sedan en 6:e plats i reiningen efter en mindre lyckad ritt, och i western ridingen kom vi 2:a!

:banana::banana::banana:

Ville bara skriva av mig och dela med mig lite av min glädje!
Lite fånigt kanske, jag rider ju bara på D-nivå och har inte ens vunnit, men jag trodde aldrig att jag skulle komma så här långt med min gamla häst!

Måste såklart visa några bilder också i nästa inlägg :D

Sv: Jag har tävlat idag!

Western Horsemanship

Reining
(men jisses vilken hemsk sits jag har fått! :eek:)

Western Riding

Samtliga av dagens priser (den gröna fleecefilten inräknad):

GRATTIS, jag avundas dig även om det "bara" är D-nivå - är själv överlycklig när vi fixar klubbnivå! Men det ska bli mer..

Jättefina bilder, snyggt ekipage.

Grattis!! Ni är jätte fina,och det är absolut inte fånigt att va stolt över att "bara" tävla på D-nivå,det är en stor prestation tycker jag!!!

Stooort grattis!

Jättefina bilder också, du har gjort en fantastisk jobb med din häst!!
:laugh:

Grattis juh!

jag är lika "fånigt" stolt jag när jag får någon form av placering på d-tävlingarna :) På sitt vis är det faktiskt oftast en vinst bara att deltaga och blir man då glatt förvånad så är det ju super!

..stoltast är jag över min 6 placering jag fick med Fabergé på en d-tävling för några år sen jag gick in med samma tankar om att bli diskad som du!

GrattisGrattis!! :bow::bow:

Tack allihop!
Jag blev verkligen glatt överraskad när vi blev placerade så högt, trodde ju inte att vi skulle komma i närheten av prispallen :D

Tender: Ja, det var lika trevligt som alltid. Synd att det var så få som tävlade bara, nästan hälften av alla klasser var inställda...
Och jag var den enda som inte tävlade för WRZ ;)

Stort GRATTIS!!! Och jag måste få tillägga att ni är ursnygga!!! Underskatta inte D-nivån. Man måste ju börja någonstans och är snart uppe i högre klasser när det går bra. Grattis igen!!!:D

Tack allihop!
Jag blev verkligen glatt överraskad när vi blev placerade så högt, trodde ju inte att vi skulle komma i närheten av prispallen :D

Tender: Ja, det var lika trevligt som alltid. Synd att det var så få som tävlade bara, nästan hälften av alla klasser var inställda...
Och jag var den enda som inte tävlade för WRZ ;)

:bow::bow:

ja det brukar knappt vara "utomstående" på de norrländska tävlingarna. för blyga eller något? ;)

Liknande trådar

Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 666
Senast: Maoam
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Freazer
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Dressyr Då är vi inne i årets sista månad och de flesta av oss har ridit sista tävlingarna för året och många är nog i full gång med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 380
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar