Jag har provat ÁLLT

A

agnes_90

Jag har en skäck som är mest vit (KRITVIT) men några bruna fläckar och jag har försökt med allt för att få honom ren. men ingenting fungerar. Jag har provat att bara honom massa gånger, alla olika skimmel shampoon för hästar i västerås, potatismjöl, sån här sten som man kan använda, sisalduk m.m. Jag har sökt i forumet och provat allting som har kommit upp som förslag men ingenting fungerar. det går inte att få honom kritvit. Det finns alltid lite gult kvar? Nån som har några förslag? :confused: :crazy: Snart tar jag målarfärg och färgar honom brun eller nått :banana:

Sv: Jag har provat ÁLLT

Känner igen detta... har också provat allt man kan få för pengar. Tyvärr är det nog bara att konstatera att det är omöjligt! I alla fall för oss som inte kan duscha hästarna på vintern.
Sommaren är skimmel tid, enda gången man ser min gnistrande vit. Åtminstonde den tid man rider, sedan är det kört igen när han kommer ut i hagen. Kanske inte så uppmuntrande svar, men så vida ingen kommit på något mirakelmedel så är det nog den bistra sanningen!:smirk:

det har jag provat. ingen annan som vet. Jag vet att han inte kommer förbli vit. dagen efter ser det ju lika dant ut igen men jag kan inte ens få honom vit för stunden. Fläckarna sitter där och vill inte bort. Det är på rumpan, ryggen och benen. Dom går inte att få bort. Han har haft dom sen han kom till mig.

det kanske är så att det är riktiga fläckar, som ska va där :rofl: nej, förlåt... jag var bara tvungen...:devil:

Har han släppt all päls ännu, annars brukar man ju faktiskt bli av med de gula fläckarna när de byter till sommarpäls. Vissa hästar är ju väldigt sena med pälsbytet.

Kom på att jag brukar bleka svansen med Jodopax, någon har redan tipsat dig om det. Har du provat? Späd inte ut den för mycket, dränk in fläcken, ser först värre ut men när det får torka in så blir det vitt och fint efter ett tag. Jag brukar fläta svansen och låta det sitta över natten, borstar sedan bara den.

Själv använder jag Hexocil-schampo till min islandshäst, som är fux med vit man & svans.

Det är ett vårdande schampo för hästar, hundar och katter i alla åldrar. Tar bort smuts och lämnar en ren, frisk och glänsande päls. Är milt mot hud och päls och kan användas regelbundet.

Hexocil innehåller en desinficerande komponent med effekt mot ett stort antal bakterier och svampar. Genom att hålla pälsen ren och fri från dessa mikroorganismer minskar risken för att hudsjukdomar ska uppstå.

Manen & svansen blir lingul på min häst under höst/vinter och jag hittade inget schampo som tvättade ordentligt rent. När Hexocil kom ut i butikerna tyckte jag det lät som ett bra schampo och köpte en flaska.

Resultatet blir kritvit man & svans! Tycker att du ska testa!

Liknande trådar

N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 170
Senast: kebabbert
·
J
Träning I september köpte jag en häst. Jag visste inte vilken häst jag ville ha, var öppen för alla förslag, men jag ville iallafall ha en...
2
Svar
25
· Visningar
2 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka