Jag har köpt hund!

Sv: Jag har köpt hund!

Tycker Nova är jättefint! Det hade jag behållt!

nova heter caféet jag jobbar extra på.

jag tycker att det är fint, inte på ett café men rent generellt. även om jag tycker att de borde haft kvar gamla namnet på caféet från 60-talet som rymdes på samma ställe - kaffedax.

Men nu var det inte det den här tråden handlade om. jag tycker att nova är ett rätt trevligt namn på voffsen.

Jag ville att min hund skulle heta edda (snorres edda) eller dike (även om att det blir flata på engelska och "dike" mellan vägen och åkern på svenska) men vi beslöt oss för att behålla namnet hon redan hade och dessutom lyssnade relativt bra till.

Senast ändrad av en moderator:

Tycker också att Nova är bra. Annars kan du ju kalla henne Dusty.

En sån liten skrutt! :love: :love: :love:

Tycker Nova är ett bra namn, kort och med två stavleser, hon ser dessutom ut som en Nova tycker jag!

Är det en av dom blå, högställda JRT som föddes?

Åh vilken söt :love:
Tycker att Nova är jättefint!

Hej!

Min Parson russel (långbent) heter Nova Milou! Är de från samma kennel kanske? Jag har fått henne som omplaceringshund. Vi kallar henne Milou.

Mina föräldrar tog henne som omplaceringshund från ett par i Spanien (Costa del sol) men hon var tydligen svensk från början. Har inga papper på min hund men har kopior på papper på hennes båda föräldrar. SKulle vara kul om jag kunde luska fram hennes papper också.

Jag tycker att nova var fiint !

Nårra nadra namsnförslag

*Tärna
*blackie
*Suddiz
*Ziina
*Stella
*Stiina
*Bambie
*Flinga
*Sunny
*Roosen
*Rakel
*Assa
*Olivia
*Vixi (ska min hund heta)
*Sandiz
*Polly
*SooL
*Manna
*tassen

Nårra namn ! :crazy:

Rätt många, Hade inget för mej;)

Med tanke på att det är en högställd jack russell registrerad i JRTC, ingen parson du ska köpa så är det knappast sannolikt att de är från samma kennel. ;) Lycka till med valpen, Nova är ett fint namn.

Nämen gud vilken sötis :love:
Kommer själv att bli stolt ägare av en jack russell kille sommaren 2007 :p MiniBoss :D

Tkr som föregående att Nova är ett fint namn ;D det ska hon ha kvar :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 249
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 026
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 286
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross