Jag har köpt en kokosnöt

Förlåt, men det vore brottsligt att låta bli... :D

Själv kommer jag med fasa ihåg den julen pappa hade köpt en kokosnöt (till fåglarna), som vi fick smaka av. Samma natt blev hela familjen magsjuk, och jag kan ännu idag inte äta rå kokos utan att få kväljningar. Smakar likadant på vägen upp som på vägen ner, men... vidrigare.

Dra en hammare i ett av ögonen (på kokosnöten, inte på dig själv) och häll ur saften, sen tar du en dynamitgubbe och trycker ner i hålet och tänder på och när röken skingrats är den förhoppningsvis öppen (och bombgruppen och räddningstjänsten på väg). :angel: :D

Beror väl på hur mycket blod hon förlorar. :nailbiting: ;)

Äh, inte blev det något citat-svar, som jag tänkt.:mad:
Klicka svara så blir det citat, +citat är för multicitat. :)

Men jag antar att det var mig du ville svara, så jag kontrar med att hon får skriva snabbt, innan hon får blodbrist! :devil: ;)

Jag köpte en gång en kokosnöt och fick hål på på något sätt för att hänga upp den till fåglarna, fast jag minns inte riktigt hur jag gjorde (möjligen yxa och sedan såg?)

Så jag har inga bra tips, ville mest bara tala om hur härligt crazy det låter att bara köpa hem en kokosnöt sådär liksom helt out of the blue. :D Jag blir riktigt sugen på att spontanköpa en kokosnöt själv, bara för att jag kan! (fast tyvärr vore det ju inte lika humoristiskt spontant när jag nu blivit tipsad i den här tråden)

Nu verkar du ju ha löst problemet, men sist jag köpte en kokosnöt tog jag en korkskruv och skruvade ner i alla hålen, och sedan slog jag hammaren i utrymmet däremellan :D

@Blueberry Tack för underhållande efter-jobbet-kvällsläsning! Det här var previs en sådan där skön och lite lagom humoristisk (men ack så allmänbildande - vem visste att kokosnötter föds gröna liksom?!) Buketråd som jag behövde idag!

Liknande trådar

Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Karfitsa
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama