Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan jag göra med den?
Hur kommer jag in?
Jag har aldrig köpt en kokosnöt förut, hilfe bitte!
Far, jag kan inte få upp min kokosnötVad kan jag göra med den?
Hur kommer jag in?
Jag har aldrig köpt en kokosnöt förut, hilfe bitte!
Ta en syl och en hammare. Slå in sylen i något av nötens hål. Häll ut mjölken.
Sedan är det bara att ta hammaren och dänga den i nöten hårt som fan
Då kan du förvänta dig en genomskinlig söt och god kokosmjölk som tröstar fint och får dig att glömma hur det var att öppna den.Okej, tillhygge och muskler alltså.
Och när jag väl har öppnat den, vad kan jag förvänta mig då? Kokosmjölk som den i konservburk?
ÄLSKAR att buke svarar på vilka frågor som helst
Det är samma sorts nöt, de är gröna när de är färska.Är det en brun du köpt? (Finns gröna med, iaf i Brasilien när vi var där).
Det är samma sorts nöt, de är gröna när de är färska.
@Blueberry Om du inte lyckas öppna den kan du sätta en tomteluva på den och göra den till en julprydnad.
Ja, man kan göra samma sak med butternutpumpor, de ruttnar dock och håller bara en säsong, kokosnöten överlever åtminstone två år (min har varit med i tre jular nu ).@Hedinn - dagens roligaste tips!
Och när jag väl har öppnat den, vad kan jag förvänta mig då? Kokosmjölk som den i konservburk?
Ja, de är inte lika tjocka och hårda då, mer vätska i (som sen stelnar och sätter sig efter kanterna) så det är i grönt tillstånd man brukar dricka dem.Då lärde jag mig något nytt
Men när dom är gröna är dom ju mycket enklare att öppna isf. När strandkillen öppnade dom så såg det så enkelt ut. Ett stort hugg med en gigantisk kniv visserligen
Äh, skadar du ena handen kan du väl skriva här med andra?
Tack för alla tips och svar.
Jag tänker dock inte göra någon tomte av den, haha
Jag lovar att uppdatera i kväll när jag provar. Först blir det träning med hundarna. (Om jag inte är tillbaka med svar senast 21:30 har jag eventuellt skadat mig själv med tillhygget.)