Jag har gjort en Bläckis.

Kamomilla

Trådstartare
Shoppade en ny fån, stoppade i batteri och allt annat enligt instruktionerna och laddade den.
Drog även av skyddsplasten från skärmen.
På förra fånen lyckades jag aldrig skicka bilder via sms utan bara via messenger, så nu fotade jag och lyckades skicka, YES!!!!

Men f-n vilken kass kamera!!!! Ska det verkligen bli så oskarpa bilder? Jaja, den kostade bara 500:-.

Ehm, det satt visst en liiiiten, blå, skyddsplastbit på kameragrejsen.

Snälla, delge era bläckismoments, det måste finnas fler av oss!

Shoppade en ny fån, stoppade i batteri och allt annat enligt instruktionerna och laddade den.
Drog även av skyddsplasten från skärmen.
På förra fånen lyckades jag aldrig skicka bilder via sms utan bara via messenger, så nu fotade jag och lyckades skicka, YES!!!!

Men f-n vilken kass kamera!!!! Ska det verkligen bli så oskarpa bilder? Jaja, den kostade bara 500:-.

Ehm, det satt visst en liiiiten, blå, skyddsplastbit på kameragrejsen.

Snälla, delge era bläckismoments, det måste finnas fler av oss!
En mässingsängel som var en konstigt grön färg på ena sidan.... Efter - sisådär - 30 år kom jag på den briljanta idén att den nog hade en blå skyddsplast på den gröna sidan :o. Gissa om det är SVÅRT att dra bort skyddsplast efter så lång tid....... :rofl:

Ja, ungefär..... :o Det var (eller är - den ligger någonstans fortfarande) en sådan där mässingsängel som man hängde i fönstret till advent (fanns fåglar också) i stället för stjärna. Jag fick den till mitt rum när jag var rätt ung, och sedan var det väl ingen som tänkte på att det kunde vara en skyddsplast som gjorde att den såg så tråkig ut på ena sidan. Vi hängde alltid den snygga sidan inåt bara..... :D

Det komiska är att jag - för bara ett par år sedan - ofta åkte förbi ett hus som hade fågelvarianten. Också den en märklig grön färg på sidan som hängde utåt...... :rofl:

Jag har, innan digitalkamerornas tid, lyckats fota en hel rulle film med objektivlocket på. På new kids on the block. Grämer mig fortfarande. Och tycker det platsar här :-P
Våra föräldrar tvingade med mig och min syster på en bussresa till Gardasjön när jag var 15 och syrran 11. Vi var skeptiska till hela resan och när två tanter börjar diskutera sina kameror och är helt förvånande över att ibland blir det svartvita kort och ibland färg, ibland 24 bilder och ibland 36 är vi färdiga att kliva av. 🙈 men det blev en rätt rolig resa trots allt, otroligt nog var vi ett gäng på sex tonåringar och en ung reseguide som förbarmade sig över oss och drog med oss på nöjesfält och lite annat roligt.
För de som är uppväxta med digitalkameror, man köpte film till kameran och fick då välja mellan 24 och 36 bilder och svartvitt och färg. ;)

Jag har, innan digitalkamerornas tid, lyckats fota en hel rulle film med objektivlocket på. På new kids on the block. Grämer mig fortfarande. Och tycker det platsar här :-P
Jag smugglade in en liten kasettbandspelare på en konsert med The Cure på Globen. Maken som var betydligt längre än mig skötte inspelningen, när vi kom hem upptäckte vi att pauseknappen var intryckt.:o

Våra föräldrar tvingade med mig och min syster på en bussresa till Gardasjön när jag var 15 och syrran 11. Vi var skeptiska till hela resan och när två tanter börjar diskutera sina kameror och är helt förvånande över att ibland blir det svartvita kort och ibland färg, ibland 24 bilder och ibland 36 är vi färdiga att kliva av. 🙈 men det blev en rätt rolig resa trots allt, otroligt nog var vi ett gäng på sex tonåringar och en ung reseguide som förbarmade sig över oss och drog med oss på nöjesfält och lite annat roligt.
För de som är uppväxta med digitalkameror, man köpte film till kameran och fick då välja mellan 24 och 36 bilder och svartvitt och färg. ;)
Åååh ... för ett par år sedan i Grekland såg jag en vackert tecknad orm under en vandring och slet upp mobilen för att hinna plåta. Solljuset var starkt i skärmen så jag såg inte riktigt, men brände av en serie knäpp ändå.

Först efteråt såg jag att jag i ljuset och upphetsningen lyckats få på det svartvita filtret så när jag la upp bilden på fb för att ändå få visa ORMEN bad jag om ursäkt för att teckningen försvunnit i svartvitt.

Det tog nog flera timmar innan jag insåg att det svartvita var pålagt EFTERÅT och bara att ta bort igen :laugh:

Jag har STOR förståelse för dina tanter!

Jag blev lite förvånad när jag hämtade ut mina nya glasögon och såg att sidostyckena var ljust blå i en metallisk ton. Jag kunde inte minnas det från när jag testade ut dem, men tyckte ändå att det var väldigt fint, så ingen skada skedd! Det tog mig några dagar innan jag insåg att, aha, kanske det är skyddsplast... och det var det ju. Det var nästan så att jag var besviken när jag drog bort plasten och istället hade guldfärgade sidostycken. :p Det var en väldigt fin blå nyans...

Jag blev lite förvånad när jag hämtade ut mina nya glasögon och såg att sidostyckena var ljust blå i en metallisk ton. Jag kunde inte minnas det från när jag testade ut dem, men tyckte ändå att det var väldigt fint, så ingen skada skedd! Det tog mig några dagar innan jag insåg att, aha, kanske det är skyddsplast... och det var det ju. Det var nästan så att jag var besviken när jag drog bort plasten och istället hade guldfärgade sidostycken. :p Det var en väldigt fin blå nyans...
Så kallad Bläckis-blå? :love: 🐙

Inte jag, men morsan... Hon köpte ett nytt utebord för snart 3 år sen, ett svart i plast, fast det skulle se ut som träplankor. Första året var hon så nöjd med det, men andra året tyckte hon det började se lite slitet ut, och nu i vår när hon tog fram det igen så svor hon att det var då fan att saker inte hade nån kvalité nu för tiden, hela ytan var ju alldeles spräcklig och flagnade! Jag sa att plastmöbler kan ju bli lite tråkiga med åren, men hon fräste över det där så jag sa att jag kommer över och kollar.

Väl där så ser jag att det är ju fasiken skyddsplasten som sitter kvar som börjat flagna! 🤦🏻‍♀️😂 Inte illa att den hållt i 2 somrar i stekande sol och regn och 2 vintrar i ett iskallt förråd. 😂😂😂😂😂

Senast ändrad:
Trodde att detta var ytterligare en tatueringstråd pga rubriken ;)

Men ja skyddsplast. Jag tycker det är bra om man kan ha skyddsplast på så länge som möjligt för att spara på produkten om den är genomskinlig.

Men det behöver inte gå till överdrift. Min kusins farmors hem var rena plastfabriken. Till och med soffan var inlindad i plast, det var helt omöjligt att sitta på den tyst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka