Jag har bokat tid...*pirrig*

Lady_Morgaine

Trådstartare
Tänkte inte jag skulle göra en tråd.. jobbigt om det skulle visa sig att jag bara var "skengravid" igen.. men, jag kan ju inte låta bli!
För två månader sedan var jag kraftigt "skengravid" och skrev om det här..då var jag inte ens sen med mensen men kändes så i alla fall.. förra månaden var det inte i närheten av något sådant vilket var rätt skönt.

Men nu.. den skulle kommit i måndags... det har den inte... Trodde den var på väg under helgen, men icke. Sen har jag haft som "mensvärk" från fredags kväll fram till i går till och från...
Men nu har den gått över också.. magen är lite "uppsvälld". Brösten ömmar, fast inte hela brösten så som det brukar kännas för min del utan bara bröstvårtorna, de är JÄTTE ömma:crazy: !

Så nu ringde jag och bokade tid hos MVC(så vet man att provet blir rätt gjort osv) så... på tisdag morgon ska jag vara där:) !
Å nu känner jag mig ju jättegravid igen och mår jättebra... men det är ju så jättetidigt, å det kanske inte ens är något så jag försööööker att inte tänka så mycket på det.. (har just skrivit ut lång namnlista :rofl: :p )!

*hoppas, hoppas*
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Jag håller tummarna för dig!

Men varför testar du inte själv först? Jag hade aldrig kunnat hålla mig från det!! Alldeles för nyfiken!
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Jag håller tummarna för dig!

Men varför testar du inte själv först? Jag hade aldrig kunnat hålla mig från det!! Alldeles för nyfiken!

Håller med, skulle inte heller kunna hålla mej i flera dar! Hoppas det blir ett plus i rutan! Lycka till!
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Ja nog är jag nyfiken alltid..! Får se om jag kan vänta eller inte :p
Men det är ju helgdagar så apoteket har ju inte öppet..fast, jourappoteket har väl det förståss.. fast, jag jobbar 07-19 fre, lör å sön å sen är det ju "bara" måndagen jag behöver vänta.... hi hi... jag får se.. fast just nu känner jag mig väldigt säker på att det är så och då kan jag ju vänta utan problem :p :D
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Yggdrasil och Flyttfogel: Tack...!
Man vill ju bara berätta för hela världen, fast det gör man ju inte innan man vet, blir ju jättedumt annars..! Men det var jättejobbigt på lunchen idag, gick och åt med 3 killar och helt plötsligt börjar de prata om barn och "är det inte dags att skaffa snart" osv.. var inte speciellt höga odds på att de skulle börja prata om det! :D

Å där satt jag, djupt försjunken i matlådan.. :angel:
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

hoppas det går vägen :)

Enda gången jag inte var skengravid var jag gravid.

Och min bästa kompis kände direkt på BIM att det är något, besökte Bm som testade, negativt! Och sa att hon har nog klamydia! 10 dagar senare köpte hon ett gravtest och vist var det positivt :D
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

kl
Håller tummarna stenhårt.

(Och skrattar lite eftersom jag visste att du inte skulle kunna hålla dig undan att skapa en tråd! :angel: )
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

kl
Håller tummarna stenhårt.

(Och skrattar lite eftersom jag visste att du inte skulle kunna hålla dig undan att skapa en tråd! :angel: )


Ha ha ha.. nä, det gick ju inte att låta bli :D ! Nu känner jag mig helt säker på att det är så.. men först på tisdag får ajg det ju bekräftat!
Men som jag sa till pojkvännen att skulle det provet visa negativt så blir jag snarare RÄDD än besviken, för vad är det då jag har i magen?? :o Så för min del råder det inga större tvivel. Var och hälsade på min mamma igår och jag ville ju verkligen berätta, men jag bestämde mig för att vänta tills det är bekräftat osv.. kan bli så dumt annars ju...

Nu ska jag tävla distans i helgen, får se hur det går.. är lite obehagligt ibland när det skumpar mycket - men, det är nog inga större problem. :p
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

hoppas det går vägen :)

Enda gången jag inte var skengravid var jag gravid.

Och min bästa kompis kände direkt på BIM att det är något, besökte Bm som testade, negativt! Och sa att hon har nog klamydia! 10 dagar senare köpte hon ett gravtest och vist var det positivt :D

Ojdå! Så kan det gå.. ...vad är BIM?

Ja jag har väl valt att vänta lite med att testa och att göra det hos MVC så vet man att det blir "rätt gjort". Då är mensen 1 v sen så det borde synas, men det känns helt klart som att jag är gravid, finns inga tvivel för min del. Men.. kommer nog att vara nervör på tisdag ändå, jag menar om testet är negativt.. VAD är det då jag har i magen??? Men... nu är det inte långt kvar..fast, måndag kommer vara lååååååååååååååång..... :p :D

..vad jobbigt först för din kompis! "Hej, jag tror jag är gravid! *jättelycklig*" "Nä.. du har nog klamydia...:eek: " Fast tur att det löste sig i alla fall!
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Beräknad inte mens, dvs för en vecka sen för dig ;)

Många plussar inte tidigt i graviditeten, det har med hormonerna att göra att de är för låga för testet ska ge resultat.

Jag testade typ 30 dagar efter min sista mens, inte för jag trodde jag var gravid utan för jag tyckte jag gått upp i vikt ;)

Sen var min mens väldigt oregelbunden, mellan 28-38 dagar.

Det sköna med att ha gått ovetande så länge var att det var så kort tid kvar tills "risk-gränsen" v. 12 :bow:
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Beräknad inte mens, dvs för en vecka sen för dig ;)

Många plussar inte tidigt i graviditeten, det har med hormonerna att göra att de är för låga för testet ska ge resultat.

Jag testade typ 30 dagar efter min sista mens, inte för jag trodde jag var gravid utan för jag tyckte jag gått upp i vikt ;)

Sen var min mens väldigt oregelbunden, mellan 28-38 dagar.

Det sköna med att ha gått ovetande så länge var att det var så kort tid kvar tills "risk-gränsen" v. 12 :bow:


Ok.. då är jag med.. ;) !

Ja... var ju och testade igår.. och svaret var "inte direkt positivt.." sa hon.. och frågade om jag kände mig gravid? "ja.."
"mår du illa?"
"..nää"
"...men jag känner mig gravid"
Jag var inte illamående alls förra gången jag var gravid heller, kunde bara inte stå ut med vissa maträtter eller cigarettlukt.
Känns mer som jag har ett brett "resorband" runt magen, kan inte sova på mage längre för det är obehagligt, höga byxor går bort.. osv. Ibland känns det som att jag har en liten clementin i magen som hänger i två resorband med nerver i.. speciellt när jag är ute och rider.. Känner mig ganska förvirrad faktiskt..??

Men BM var jättetrevlig och sa att en del får testa flera gånger för att få ett positivt provsvar så jag ska dit nästa onsdag/torsdag igen(om inte mensen kommit än då så klart). Så.... jag vet inte än egentligen.. fast jag känner mig rätt så säker själv ändå..

Fast det är klart man undrar.. går man här och inbillar sig bara?? :confused:
 
Sv: Jag har bokat tid...*pirrig*

Hoppas att det visar positivt nästa gång!:bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 943
Senast: Sasse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 942
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 915
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 787
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Sämsta filmen?
  • Samsung tar min data!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp