Jag har fått tillbaka travaren som jag hade för två år sedan. med honom hoppade jag en meter och det gick jättebra. men när han åkte så började jag rida på ridskola.
hästarna som jag har hoppat där är ju relativt välutbildade hästar som kan korta och länga galoppen utan problem och ta en hel bana i galopp utan att bryta av till trav..
men nu när jag fått tillbaka min bebis, så blir jag lite rädd när jag hoppar 70..
det går så fort och hindret liksom kommer emot oss och växer i 180!
när jag tvekar tar det tvärstopp och sist jag hoppade flög jag av när han vägrade.
jag undrar om någon har några bra tips på sätt att tänka, sätt att göra m.m.?
jag undrar också om det är så svårt att träna en travare till att hoppa en hel bana i galopp? någon som har några erfarenheter?
hästarna som jag har hoppat där är ju relativt välutbildade hästar som kan korta och länga galoppen utan problem och ta en hel bana i galopp utan att bryta av till trav..
men nu när jag fått tillbaka min bebis, så blir jag lite rädd när jag hoppar 70..
det går så fort och hindret liksom kommer emot oss och växer i 180!
när jag tvekar tar det tvärstopp och sist jag hoppade flög jag av när han vägrade.
jag undrar om någon har några bra tips på sätt att tänka, sätt att göra m.m.?
jag undrar också om det är så svårt att träna en travare till att hoppa en hel bana i galopp? någon som har några erfarenheter?