jag har beslutsångest...täckeshjälp!?!

LilaTiger

Trådstartare
Jag har beslutsångest...
Jag har äntligen lyckats få några av mina tidigare täcken sålda och vill nu köpa nya täcken i bättre kvalité...
Jag har kärat ner mig i Horseware då de sitter helt perfekt på min prins, men har förstått att även Shires ska vara bra...så nu har jag ju ett delikat problem - vilket täcke ska jag välja?
Jag är på jakt efter ett tjockt vintertäcke med hals och väljer då emellan
HW Amigo Plus Heavy 350 gram eller TCH Tornado 300 gram.

Det jag ser som fördelen med TCH täcket är att det har en fast hals, något jag tror kan var trevligt nu när det är så himla kallt. Dock vet jag ju att HW sitter bra på min prins och inte ger skav, så frågan är ju om jag vågar chansa på något annat?

Hur hade ni gjort?
:D

Sv: jag har beslutsångest...täckeshjälp!?!

halsarna sitter förresten så bra och har överlapp så det spelar ingen roll om de är lösa tycker jag.. det blir ju ingen glipa... jag har ett rambo supreme till min pojke när det är griskallt ute och det funkar jätte bra med halsen :laugh:

När jag fick prova ett horseware så ville jag inte ha något annat mer.
funderade på att prova shires men det blev horseware igen, man byter inte bort något som är bra.

Jag hade tagit Amigot. Du vet att det passar, halsen kan du om det behövs, det är lite tjockare.

Jag har massor av HW med avtagbar hals och det har ALDRIG läckt in i skarven på mina.

Jag kan inte annat än hålla med er, jag har hittat något som sitter suuuper bra på min häst som annars lätt får skav fram på bogen - så därför kom jag idag hem med ett HW Amigo Plus Heavy och jag är jättenöjd!
:D

Har ju också kännt lite som så att efter att ha provat HW så är det svårt att ha något annat då dessa täcken är helt outstanding vad gäller passform etc...

Liknande trådar

Utrustning Har äntligen hittat ett täcke som passar min pållas smala hals. Hon har ni ett Horseware Amigo Mio. Skulle vilja komplettera...
Svar
5
· Visningar
2 619
Senast: Buck
·
Utrustning Hej. Min kille är görafrussen och har dessutom ryggproblem. Så han får absolut inte bli kall... Jag har HW både Amigo och Rambo...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 767
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 868
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 067
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka