Jag förstår inte?

Dreamer

Trådstartare
Min häst blev nyligen släppt i sin nya flock, och blev väl rätt jagad det första dygnet... Men ingen större skada skedd tack och lov.
Hon har alltid varit lite ranglåg, lite feg, och lite enstöring på så sätt att hon hellre har stått utanför flocken än gett sig in i en fight.
Nu till min fråga! Nu har hon gått med nya flocken i snart en vecka, och hon har inte bara blivit accepterad, utan riktigt omtyckt! De andra hästarna gnäggar när jag kommer med henne, och följer efter henne i sakta mak då hon skrittar sin väg genom hagen.
De håller sina huvuden lågt som avslappnade och lugna hästar gör.
Hur tror ni att min hästs position har förändrats?

Sv: Jag förstår inte?

Det låter i mina öron som om hon har blivit ledarhästen i hagen. Att dom är så avslappnade och lugna och följer henne i hagen visar att dom är trygga i hennes närhet vilket brukar betyda att hon är ledaren. Så i mina öron låter det bara possitivt.

Den mesproppen?? Det verkar ju onekligen som att hennes position har förbättrats avsevärt, men ledarhäst..? Kan det vara möjligt?

Eller också är det hennes ilskna matte som satt sig i respekt hos de andra hästarna... :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 704
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 616
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Köpt mig en åring :bump: Dock är jag inte lika glad som jag borde just nu. Släppte ihop den nya med mina 3 äldre valacker efter de...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama