Jag får inte mina premier - hur gör man??

bapro

Trådstartare
Hej. Ett lite udda problem kanske , men förra året anordnades en Finsk-svensk cup på höjderna 1.20-1.30m hoppning. Det var två deltävlingar i Sverige och sedan sista deltävlingen och finalen i Rovaniemi i Finland i augusti förra året (2007). Jag slutade 2:a i finalen i denna Cup, vilket gjorde att jag skulle bli 1000euro rikare (över 9000sek med andra ord) Vinnaren i Cupen fick hela 2000euro. Problemet är bara att det gått ett år och ingen av oss (tre svenskar) har fått våra pengar. Pengar har betalats ut för deltävlingarna som var i Sverige, men vi har fortfarande fått ett öre varken från deltävling eller final i Finland! Övriga premier, från själva tävlingen i Finland fick jag kontant på plats och borde givetvis ha krävt även de från Cupen på en gång, men eftersom det rörde sig om lite större summor så litade jag ju givetvis på att de skulle sättas in på mitt konto som det sas.

Vi har kontaktat den svenska "samordnaren" för tävlingen som hela tiden säger att "pengarna kommer" men att det var strul med någon finsk sponsor som alltså fortfarande ej betalat ut några pengar.
Vi har varit i kontakt med Norrbottens Ridsportförbund- men inget händer.

Nu börjar ajg bli orolig att vi aldrig kommer att få några prispengar och känner att jag har lurats att delta i en tävling under falska premisser!! Vad har jag/vi för rättigheter i det hela. Kan jag stämma nån, anmäla någon eller göra något som helst för att få mina pengar??

Hjälp.

Sv: Jag får inte mina premier - hur gör man??

men ajdå! Det finns ingen du kan ringa till då? det är ju samslöst!

Nej, dom i Finland pratar bara finska, den svenska kontaktpersonen säger bara att pengarna kommer (men HALLÅ, det har gått 1 ÅR!) och Norrbottens ridsportförbund har inte tyckt att de haft något med saken att göra. Vi har tagit upp det med dem, men får inga svar. Det verkar vara ganska kört. Men någon rätt måste man väl ha att kräva in pengarna på nåt sett. Hade jag varit företag hade det blitt inkasso direkt :devil: ..

ojoj jag hade blivit galen!

Har tyvärr inget tips. Men lycka till och hoppas du får dina pengar!

Ring någon konsumentsombudsman kanske kan hjälpa dig? Du ska ju ha dina pengar!! Passa på och kontakta en tidning också, brukar hjälpa ;)

Kontakta Ridsport? Tidningen alltså :)
Om de skriver om det så kanske det händer något.

Stämde inte Malin Baryard nån klubb när inte hon fick ut sina premier?
Linköping el nåt?
Tror nästan du måste kontakta en advokat och skicka en stämningsansökan, det är ju ingen räkning så då kan man ju inte skicka inkasso.

Jo det gjorde hon väl, men man kan inte lugga en skallig så finns det inga pengar så finns det inte.
Trist för alla inblandade.

Herregud! Jag hade blivit galen!
Hoppas du får dina pengar. :laugh:

Vi har pratat med vårt lokala ridsportförbund nu och svenska "samordnaren" har t o m i början på september på sig att lösa detta, har han ej fått tag i pengarna då så ska norrbottens ridsportförbund hålla ett möte i ärendet säger dom. Så man får väl vänta tills dess i af och se.
Jag återkommer med rapport om jag får mina pengar eller ej...
(över ett år senare...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka