Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Sv: Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Jag kan bara hålla med. Hästen var GRYM att se. :bow:

Men kusken Cristopher Gallier, borde ha blivit diskvalificerad. 50.000 i böter och lite avstängning är bara en droppe i havet, när man tävlar på den här nivån.

Att inte hästen diskvalificerades, det tycker jag är helt OK. Åker man så långt, ska man få tävla. Men KUSKEN, borde ha diskvalificerats. :mad:

Tycker

IngelaH
 
Sv: Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Man kan ju tycka... Men det finns ett reglemente som gäller vid travtävlingar i Sverige. Domarna dömde enligt det och det var ett helt korrekt beslut att inte diska Gallier/Jag de Bellouet.

Jag de Bellouet är en helt fantastisk häst. Kul att han kom till Valla och visade upp sig, så att den svenska publiken som inte varit i Frankrike också fick vilken häst det är! :bow:
 
Sv: Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Fast man kan ju mistänka att om det hade varit en "vanlig" kusk som hade kört ett medemåtta lopp så hade han nog blivit avstängd.. men man förstår ju verkligen varför de inte diskade honom, det var ju trots allt Elitloppet..
 
Sv: Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Gallier fick 50 000 kr i böter och 14 dagars avstängning.

Att det var Elitloppet tror inte jag spelade in speciellt mycket, de dömde enligt reglerna.
 
Sv: Jag de Bellouet grym i Elitloppet

Jaggen förtjänade att vinna men inte Cristopher Gallier.
Vilken häst :love: och vilken kusk :eek: . :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Drygt en vecka efter dopningsskandalen i Elitloppet är han otroligt nog tillbaka. På lördag startar Jag de Bellouet i Enghien...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Björn Goop blev en vinnare när startspåren lottades till Elitloppet. Han fick spår ett med Conny Nobell och fyra med Thai Tanic...
Svar
0
· Visningar
783
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Jag de Bellouet slog nytt världsrekord med 1.11,1 när han vann Kymi Grand Prix. Max Flukt fick ett tungt lopp och slutade sexa i...
Svar
15
· Visningar
1 889
Senast: SusieQ
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATG) Max Flukt hade en grym uppvisning på Åby. I ett kvallopp travade han 1.13,3 och såg lysande ut. Efter kvalet fick hästen en...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp