D
Donne
Har en norsk skogskatt som jag räddade för 4 år sedan, från en person som bara hade slängt ut honom, och katten fick mat ca 1 gång i veckan. Jag tog katten, åkte till vetrinär all päls rakades av. Och katten fick komma hem till våran lägenhet. I lägenheten har katten varit from som ett lamm. Han har aldrig klöst på möbler eller på dörrar. Försökte även gå ut med katten i koppel, men då ville han bara gå in igen. Nu flyttade jag och sambon ut på en hästgård, och katten har blivit som tokig. Han har börjat klösa på soffan på ovanvåningen, dock använder han sin klösställning på nedervåningen oxå. Jag har provat fyspray och vitpeppar på ovanvåningen, men inget hjälper. Han har även gått upp två kilo. På nätterna går han runt och krassar på alla dörrar, passar på att gå på lådan och krassar där i ca 10 minuter. Och allt detta gör han på nätterna. Så fort man går upp ur sängen, studsar han ifrån det han gjort, rusar ner en våning och ser överlycklig ut. Jag kan inte minnas en natt då jag och min sambo sov en hel natt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Den snälla katt man hade, har nu blivit ett nattmonster. Är det någon som har några förslag på vad jag ska göra