Jag blir galen

Trådstartare
Köpte för ett tag sen en ny kattlåda till mina :devil: en sån låda som man har ett träpellets i å när de kissar så rinner ca 90% ner i en låda under själva kattlådan (det är som ett galler emellan) men nu till mitt problem, min ena katt (ca 1år) accepterade den på en gång kissade å bajade men min andra katt (ca 9mån) kissar bara i den å bajsar precis bredvid den.
Har försökt vara med när han är bajnödig å sätta han i lådan, men det är ju inte alltid som man e hemma när han ska skita :D
Har ställt en skål med vatten bredvid där han brukar lägga bajset men då lägger han den bara bredvid vattenskålen.
Jag blir galen :crazy: :crazy: :crazy: Vad ska jag göra ge mig tips

Sv: Jag blir galen

Peeweelådan (om det är en sån du har?) tycker många katter är lite för trång. Mina gillar inte heller att bajsa i den. Jag använder nu två lådor, en peewee och en vanlig låda, båda med pellets. De bajsar alltid i den vanliga lådan och kissar i båda. När det är dags för tömning så plockar man bara bort bajset och tömmer över innehållet i den vanliga lådan i peeween och rör om, så trillar spånet ner i botten. Sen är det bara att skyffla tillbaks lagom mängd pellets i vanliga lådan igen och tömma peeweens underlåda som vanligt!

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: ufot
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa vi har en kastrerad katthona på 4 år. Får vara ute hur mycket hon vill men har ingen kattlucka. Sen i höstas har hon varit inne typ hela...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: bergstopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama