Jag behöver hjälp...

I

_isdroppe_

...av någon som är lite haj på detta!

Min dator håller på att kracha totalt, förståligt då den börjar bli lite till åren.*läs åtta år*

Jag har bestämt mig för att köpa en ny och har kommit fram till att en bärbar är det som passar mig bäst då universitetet väntar nästa år och det då blir smidigast med en bärbar.

Jag vill ha datorn först och främst till att surfa runt på internet, skriva skolarbeten, redigera lite bilder och så i photoshop, lyssna på musik och i viss mån ev se lite film(behöver inte vara högkvalitet, bara de funkar)

Såg nu att det var rabatt på denna dator:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/41616?opendocument&markID=Data_KontorDatorerBarbaradatorer

Vad tror ni? Är den något att ha? Jag vill inte att den ska bli totalt omordern imorgon, men den behöver inte vara det absolut bästa som finns!

Här finns lite mer info om den:
http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE90806&tduid=bd3c81a74383999a5d7da19b0862c6c0

Så, någon som kan ge mig råd om detta är något att ha? Den är nedsatt till 8990:-. Är det ett rimligt pris?

Jätte tacksam för lite hjälp och vägledning!

Sv: Jag behöver hjälp...

Nog såg den ganska bra ut. Är inget proffs på datorer, men av den lilla erfarenhet jag har så ser den rätt bra ut. Tänk på att du får mer dator för pengarna ifall du köper en stationär. Bärbara är inte speciellt bra till att tanka och kolla film på har jag fått lära mig.

Vad jag har hört ska man passa sej för compaq (och även dell tror jag......om jag inte minns fel) Pga av att det är svårt att laga dom och hitta delar till dom.
Jag fick rådet att köpa Acer eller HP.

Kanske därför då.

Har aldrig provat en bärbar acer dator, bara en stationär. Tycker dom verkar ha bra datorer till ett överkomligt pris.

Har en Dell Inspiron 6000 och jag kan utan problem ladda hem och se film, t.o.m programmera java i fyra timmar på batteri.
Jag borde ha omformulerat första frågan till: Vilka problem har du med att ladda hem och se film på laptop?
Visst får du mer för pengarna om du köper stationär och det är enklare att uppgradera hårdvaran, men för mig är laptop mer en livsstil. Jag trivs helt enkelt inte vid en stationär. Jag vill kunna ta med mig min ögonsten överallt.
Men den funkar klockrent =o)

Jag tycker Compaq har fått ett oförtjänt dåligt allmänt rykte, men att det kan vara svårt att få tag på "reservdelar" kan jag inte uttala mig om.
Min förra dator, en Compaq laptop, fungerade bra i fem år vilket jag tycker är acceptabelt. Den tappade dock en Enter-tangent och trilskades med diskettenheten :) Nyare modeller har jag inte hört ngt om, mer än att de kanske inte är så vanliga.

Min förra dator gick sönder (en Compaq) och det kostade mer att laga den än att köpa en ny.
Så nu har jag en Acer :love:

Att saker går sönder efter att garantin gått ut är sånt som händer, och att de kostar mer att laga än att köpa en ny är sånt som nästan alltid händer =o)
Kul att du är nöjd *thumbs up*
Acer är billiga och säljs ofta till hobbysurfaren vilket brukar funka bra.
Men vill man kunna customize:a den själv(processor, ram, grafik) rekommenderar jag Dell.

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, det är en verklig djungel att försöka hitta rätt i... Och jag skulle behöva lite råd och tips om bra modeller. Några krav/önskemål...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka