N
Natali
Jag köpte 2 nya Fjordingar (måndagen som var) - bägge gick igenom vet. besiktningen och jag har nu fått hem dem. Idag så såg jag ett sår på min Fjordings pung, ser ut som ett snitt (påminner om ett kastrerings snitt). Han blev kastrerad för 2 år sedan, men jag undrar nu om detta aldrig har läkt ordentlig och om det har gått upp igen nu som han är på sommarbete. Jag ringde självklart till vet med en gång som jag såg det, jag fick antibiotika, penecilin och smärtstillande som jag ska ge honom fram till imorgon. Imorgon så ska jag se hur det har gått - blir det värre så ska vet sy, annars så låter vi det läka ihopa av sig själv. Det som jag mest undrar över är nu: Om detta är ett gammalt kastrerings sår som aldrig har läkt - ska jag ta tag i försäljaren eller vet. som godkände vet. besiktningen? Tycker ju att en vet. ska kunna se detta!! Om det är ett nytt sår så borde jag anmäla det - då snittet är rakt, dvs då har någon snittat upp min häst! Har någon av er varit med om något liknande? Vad ska jag göra? PS: Såret blöder inte, är ca 1-2 cm djupt, varar inte, det kommer "bara" ut en klar vätska. Jag är tacksam för all hjälp som jag kan få - borde ju kontakta ev försäljare eller vet. i Sverige som godkände detta... Men vem?