Jag behöver en backup

aiquen

Trådstartare
Jag har hittills alltid försökt spara alla mina (tusentals) bilder och dokument på CD-skivor av den händelse att datorn skulle krascha. Jag tycker dock inte att det är den bästa lösningen eftersom det går åt en jädra massa CD-skivor och allt blir rörigt, så därför har jag börjat fundera på om det kan finnas andra, bättre lösningar?

Jag vet att det går att ha en extra hårddisk, men det kostar väl multum, så det känns inte heller som ett bra alternativ (om än kanske det bästa). Jag har inte hur fet plånbok som helst. ;)

Så, någon som har tips och råd på vettiga och billiga (i den mån det går) backup-lösningar?

Sv: Jag behöver en backup

Det bästa är väl att ha en extern hårddisk att lägga allt på men om man har en "knaper" plånbok så finns det andra lösningar.

Jag lade mina bilder på en DVD skiva istället.Det får plats lite fler och det blir inte så många skivor att hålla reda på.

Sv: Jag behöver en backup

Som Bill skrev, en extern hårddisk kostar ca 700-1000 kr beroende på model och storlek.

DVD går ju bra om din dator har en DVD brännare.

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur