Jag är väl inte tjock, matte?

Cheeserica

Trådstartare
Idag har jag äntligen hämtat hem mammas gamla hushållsvåg från sommarstugan och vägt katterna. Spinken Cirrus hoppas jag innerligt börjar gå upp i vikt nu och det ska vi se till att mäta. Knubbisen Dimma var tydligen inte så fasligt tjock som jag trodde, hon är nog ganska perfekt i hull. Men hon kommer ändå få vara min lilla knubbsäl. :love:

Resultatet blev 4325 gram för Cirrus, min ettåriga fertila hane. Hoppas han ska gå upp minst två kg i muskler. ;) Dimma landade på 4875 gram, hon är ett år och 3 månader och också fertil. Här visar hon vilken väluppfostrad katt hon är, raringen!

dimmavag.jpg

/Erica

Sv: Jag är väl inte tjock, matte?

Skulle min hane väga 4,8 (hoppas aldrig) så skulle jag nog få bära han ;). Han väger 4,5 kg och är överviktig. Men så är han modell liten också.

Min katt väger 5 kg och är smal, skulle gått kunna gå upp lite till:p

Cheeserica: Vilken söt och uppfostrad katt:love:

Mynta2 skrev:
Skulle min hane väga 4,8 (hoppas aldrig) så skulle jag nog få bära han ;). Han väger 4,5 kg och är överviktig. Men så är han modell liten också.
Och båda mina är modell stor och ska vara sådana också! Särskilt hanen, men han är så smal så man känner ryggraden och höftbenen och även revbenen i viss mån. :cry: Nu börjar han växa på sig så jag har stora förhoppningar om att det blir man av honom också... Med mer päls, hull och lite mer bredd kommer han vara oemotståndlig. Stora katter är underbara!!! :love:

/Erica

mina två han katter väger mellan 6-7 kg men så är dom kastrerade också:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka