Jag är så nöjd!

Jamtland

Trådstartare
Härligt att efter en hel dag på travet komma hem, reflektera en stund och inse att man är helt igenom NÖJD med de två små damernas prestation för dagen.

En förstaplats för debuterande fyraåringen :bow: :banana: :bump:
och äldre damen visade att formen började komma och gjorde ett bra jobb :bow: i sitt lopp även om motståndet var fruktansvärt hårt...

Och nu vet jag vad som "saknas" på respektive häst och har drygt två veckor på mig att "rätta till" det till nästa start.

Ljuvlig dag!
Jenny

Sv: Jag är så nöjd!

Förstår att du är nöjd.......stort GRATTIS :bow:

Ja, det var på Bergsåker vi var. Lopp 6 vanns av min bebis! :banana: och äldre stoet gick i lopp åtta (och blev sist av de odiskade, men tiden var ypperlig i förhållande till formen!)

Var du också där?

Jenny

jag förstår inte riktigt, ni var på bergsåker och startarde. lopp sex vanns av en 11 årig häst på 1.14,8. lopp åtta var för kallblod, men de vet jag ju inte om ni har eller inte. möjligtvis skrivit fel???????

Nix vi åkte inte dit utan stannade hemma. Men jag är nyfiken på hur det gick för Karamellen, Näsvallens Brunett osv... Så jag kollar in på SPTFs sida några gånger om dagen... :)

ställer en novis fråga...jag har ju köpt en lite shettis..ev ska jag köra in och kanske ha honom till trav......men hur får man igång en sån häst??

Jag har en bekant som köpte en shettis, anmälde till trav och BÖRJADE inkörningen samma dag som anmälan var :eek: veckan efter startade hästar och vann med 6 längder :eek: :eek: Det bör ju innebära att dom knappt behöver tränas...eller?? De ponnys som jag sett joggar ju bara på i en o samma fart hela tiden :rofl: och dom ser ju inte ut att ta i så mycket direkt :angel:

men så enkelt kan det ju ibara inte vara, eller hur länge tränar ni??? De i byn här brukar köra igång sina hästar nån månad innan debuten och då har dom mest stått o skrotat hela vintern innan ( har haft 2 st elitloppsdeltagare härifrån, russ)

Våra får en liten vintervila i dec-jan och sedan kör vi igång.
De tränas lite varierande... körning, jogging ca en mil. Ibland intervaller och ibland snabbjobb på banan. De rids också några pass i veckan av döttrarna.
Vi tränar dem på ungefär samma sätt som vi hade gjort om de varit stora.

Klart dom behöver tränas för att må "bra", men vinna i ponnytrav kan man göra otränad... Mina körs tre gånger i veckan, ungefär som storhästarna.

Jenny

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 332
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Hej! För ca ett halvår sedan tog jag över ett 15 årigt varmblodssto som annars skulle skickas till slakt(usch, hatar det ordet) pga att...
Svar
4
· Visningar
1 664
Senast: Klubbisen
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 694
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka