jag är så glad i dag =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

misen

Trådstartare
i dag har jag å min "bäbis" (som hon alltid kommer vara) varit ute och skrittat för första gången utan ledare. vi hade bara gammel hingsten med oss som moraliskt stöd men han behövdes ej hon gick först hela vägen å va totalt cool. dock så var det ingen längre bit utan kanske skrittade i 10 min eller nått max. travade även typ 5 steg bara för å kolla om hon fattade vinken å de gjorde hon.. å nu till de roliga.. jag red BARBACKA =) hon e bara för jäkla snäll. hur underbar som hällst att sitta på. Hon är korsning travare/arab. men nu ska hon få semester över vinter å inte börja förräns i mars/april igen =) då blir hon 3. men jag e så stolt över henne..

hur går de för er med era 05:or?

Sv: jag är så glad i dag =)

Roligt att höra att det går bra !

med min 05:a går det bra. Dock har han varit tjurig och sur nu ett tag. Säkert vinterdepression. :)
Har skrittar på honom lite nu som då och han verkar vara kolugn. :)

Min e faktiskt på väldigt bra humör. sedan vi börjat "rida" lite har hon varit mer possitiv (kommer travande i hagen å sånt) enda gången hon blir sur e om man bankar för mkt med skänklen (nyfiken matte ville se vad hon gjorde) hon reste med huvet å la öronen bakåt typ som sluta matte du e dum =) så de e ju bra att hon lyssnar till 100 på rösten =) men hon fattar skänkel att de e gas så länge man ej bankar e de lugnt. jag e så stolt över henne =)

inga fler som har fått att komentera eller lägga till om sina 05 or

Vad underbart!! Så långt har jag knappt kommit med min 04.
Jo, förra vintern vart jag trött på att gå i den djupa snön i skogen, så då satt jag upp på henne. Ensam, utan hjälm, barbacka o i grimma o grimskaft. Seriöst värre... Efter det har jag bara varit några gånger till..
Kul när det går framåt!!

Det finns massor med: "Hur går det för era ...-or"-trådar som helst under forumet Grundutbildning, som du hittar under hästhantering.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·
Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 794
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 410
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar