Jag är lessen...

Koppen

Trådstartare
Hade äntligen hittat vovven vi sökte; en liten toypudel.
Han var allt jag ville ha och vi var så glada över honom hela familjen. :love:

Men nåt var fel kände vi. Han var inte riktigt som andra valpar...
Tills vi upptäckte att han var döv. Alldeles stendöv!

Han reagerade inte på tryckpressen på jobbet, dammsugaren, skrik och gap från barnen, ljudet från åkgräsklipparen... You name it.

Så efter att ha fått glädjen av honom i endast 5 dagar lämnade vi tillbaka honom.
Nu är jag jättelessen... :( Säg att vi gjorde det rätta! :(
 
Sv: Jag är lessen...

Finns väl inget rätt eller fel i det heller... Det är ju vad ni vill ha eller inte vill ha som avgör vad som är rätt för er..
Finns folk som är jätteglada över sin hund fastän den är döv medans jag tror att jag nog skulle ha gjort som er och lämnat igen den..
Fy så tråkigt, kunde ni inte få en annan valp då eller var det ingen valp??
 
Sv: Jag är lessen...

Nä, han var den sista i kullen. (Börjar förstå varför...)

Jag har inte den erfarenheten att jag kan uppfostra en döv hund.
Jag kan inte det...
 
Sv: Jag är lessen...

Jag vill absolut inte strö salt i såren men det är en på jobbet som köpte en "liten hund" för ett par år sen och den är också stendöv. Hon hade väl inte heller några erfarenheter av döva hundar men blundade mycket längre än er för det, så den var nog nästan året när hon väl erkände att han var riktigt döv men hon valde ju att behålla den alltså. Tror hon kom på att hon kunde köra med tecken åt den, stampa i golvet osv så hon tycker att det funkar bra iaf.. Men som sagt jag hade lämnat igen hunden, snyftandes!!:cry:
 
Sv: Jag är lessen...

Teacuptoy skrev:
Hade äntligen hittat vovven vi sökte; en liten toypudel.
Han var allt jag ville ha och vi var så glada över honom hela familjen. :love:

Men nåt var fel kände vi. Han var inte riktigt som andra valpar...
Tills vi upptäckte att han var döv. Alldeles stendöv!

Han reagerade inte på tryckpressen på jobbet, dammsugaren, skrik och gap från barnen, ljudet från åkgräsklipparen... You name it.

Så efter att ha fått glädjen av honom i endast 5 dagar lämnade vi tillbaka honom.
Nu är jag jättelessen... :( Säg att vi gjorde det rätta! :(

Eftersom ni har barn tycker jag att ni gjorde rätt som lämnade tillbaka den döva valpen. Det hade nog varit svårt att skapa en lugn och trygg miljö för valpen (för barn är ju barn).

Ni får leta vidare efter en annan valp när sorgen lagt sig litegrann!

*kram*
 
Sv: Jag är lessen...

helt rätt!!!

Blir jobbigt med en dövhund som man ska ha i typ 12år iof så lär man sig leva med dens handikapp också , men har man bara haft den i 5dagar då glömmer man den snabbt o kan söka en ny som är felfri.

var inte huden besiktigad innan ni fick den?
 
Sv: Jag är lessen...

tycker helt klart att ni gjorde rätt.. det kanske hade varit skillnad om ni inte haft barn.. då finns oftast mer tid att sätta sig in i sådana situationer (att lära sig leva med, uppfostra ja you name it och nu pratar jag förståss döv hund)
 
Sv: Jag är lessen...

Du gjorde rätt, vännen! Det GÅR att jobba med döva hundar men det är mkt mer än de som hör. Det kommer nya valpkullar, det kommer fler tillfällen, man får lov att välja det enkla alternativet - det hade jag också gjort!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 055
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 474
Senast: kryddelydd
·
A
Hundhälsa Har en Tibetansk Spaniel på 3 år som precis blivit "ensam" hund. Hon är en omplacerings hund som kom direkt från kenneln till oss då hon...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp