”Jag är inte pappas bortskämda flicka”

I SVT-serien Ryttareliten fick man följa dressyrryttarna Charlotte Haid Bondergaard och Rasmus Bondergaard.
Men Charlotte, som en av arvtagarna till Clas Ohlson-imperiet, fick ett tufft mottagande till en början i programmet.
– Det framgick som att jag var pappas bortskämda flicka och det är verkligen inte så det är.

Man ska inte förminska svårigheterna någon har haft i sina liv antingen personen är född som rik eller fattig, som kvinna eller man eller svart eller vit. Men att inte kännas vid att ridsporten är dyr likväl som arbetsam är inte korrekt.

Det bästa är väl att var och en försöker vara en bra person och göra riktiga saker mot naturen och andra människor efter förmåga.

Claes Ohlsson är ett företag som importerar billiga produkter från mindre utvecklade länder. De gör gott för insjön eftersom de behöll storlagret i dalarna. Hur är deras produkter avseende barnarbete , miljö etc? Behöver de förändra sin inköpspolitik, sin miljöpolicy? Om hon inte är bortskämd vore det läge sedan länge att släppa hästarna och se till att ta lite ansvar inom företaget för framtida generationer. De här slitochslängföretagen har ett globalt ansvar på många sätt. Hon har skaffat familj och skaffat självförtroende och utbildat sig nog nu. Låt gubben tävla hästarna om jobbet som vd blir för tungt.
Så gott som alla prylar du kan köpa kommer från u-länder. Vad det nu har med artikeln att göra och inte hittar jag att hon förnekar att ridsport är dyr.

Jag fattar inte varför de som har det bättre ställt från början ska behöva be om ursäkt för det hela tiden (iaf verkar en del tycka det). Klart att hon har haft fördel av att ha en ekonomisk grundtrygghet men man kommer inte dit hon är på vare sig enbart pengar eller talang, det krävs jobb också.

Jag har noll problem med privilegierade människor så länge de uppför sig som folk.

Världen är inte rättvis, acceptera det.

Edit: Jag är inte rik och kommer från en rakt av fattig släkt. Men jag blev iaf uppfostrad att vara glad för det jag har och inte vara avundsjuk på andra.
:bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Clas Ohlson-arvtagerskan och elitryttaren Charlotte Haid-Bondergaard kallades bortskämd efter att hon deltog i SVT:s tv-serie...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går sändes det första avsnittet av Ryttareliten i SVT. Kommentarer på facebook har varit översvallande positiva men det finns även...
Svar
0
· Visningar
1 493
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama