jag är en sån mes..

tindra

Trådstartare
ja, just nu känns det så. sitter här och funderar på hur sjutton jag ska få på lösningen i nacken på kissarna. antingen är jag jävligt osmidig eller så är de supersnabba för jag misslyckades första försöken.

fick tipset att be om en plastspruta på apoteket, det skulle vara lättare så..men då lyckades jag få halva lösningen på handen istället :(

ska prova igen strax, men funkar det inte funderar jag på att be hon från katthemmet att hjälpa mig när hon kommer och lämnar av mamma katt. känns ju dumt att jag inte ska klara det själv. men småttingarna är inte dumma, de fattar att mamma katt är borta och de fattar att nått är i görningen och inte tänker de sitta snällt så jag kan få tag på dem..

har ju redan slösat bort en tub spot-on.. har två kvar . skulle inte kännas sådär jättekul att klanta sig med fler. de kostar ju en liten slant...

känns dumt att behöva be henne när hon kommer sen dock, vi hade besvär nog att gå in mamma katt i buren och hon blev biten på kuppen. fast bebisarna bits ju inte...

lite pepp tack :p

Sv: jag är en sån mes..

Är det en sån där pipett som ska läggas i nacken alltså? Jag har gett mina Stronghold på det viset - har passat på medan de äter.

Om du har fri tillgång, ta bort maten i några timmar så att de är hungriga och koncentrerade på maten när du ställer fram den igen.

ja det är pipett.

kissarna har inte ätit sen igår kväll (mamma katt är inne och kastreras nu) och vill inte komma fram och äta heller. säkerligen för att mamma katt är borta.

Blev dumt imorse med när hon hämtade mamman då lillpojken på nått vis pressade sig förbi och in i buren och sen for mamma katt in hon med. Så givetvis är han ännu mer på sin vakt och misstänksam mot vad som pågår.

det vore så mycket lättare om vi var vid lyfta, ta-i-närsomhelst - stadiet men så långt har vi ju inte riktigt kommit än...

Låter nog som att du behöver vänta lite tills han är lugnare igen - och du med. Katter är väldigt bra på att känna när man är stressad.

jo, precis.

jag avvaktar till senare, ev. ber jag helt enkelt henne att hjälpa mig sen om hon har tid .

det är stressande, jag vet att det är dumt. men jag vet att jag måste få på det där just idag . för alla 3 ska behandlas samma dag annars finns ju risken att de smittar ner varandra igen osv. och mamma katt får sitt när hon ändå är sövd hos veterinären.

Men det känns så dumt att en så liten sak ska vara så komplicerad. men jag har - ända sedan kissarna kom - kört på linjen att de ska komma till mig, inte tvinga mig på dem eller så utan klappa när de sitter kvar och låter mig .. osv.

har mutat med lite favorit godis så nu ligger den lille knasen och sussar i gardinerna. ska låta han vara ett tag iaf.

tror jag stressar upp mig för jag är så rädd att förstöra det förtroende de har fått för mig sedan jag fick hit dem..

Ta det lugn, det gör inget om det kommer på imorgon istället. Sedan är det "bara" att vara bestämd och lugn, ger man dem chansen att sticka gör de det, finns inte alternativet brukar det gå bra att sitta still en stund.

nja...såpass koll har de, + att de sover bakom gardinen som är lång, stor och klumpig och det är inte det smidigaste att ta sig in bakom. så när man väl har smugit sig på så smidigt man kan ja då är de vakna och med största sannolikhet utom räckhåll :p

tossan sover iof i tvbänken, men då ligger hon bakom videon och där kommer man ju inte åt heller..

perfekt för kissarna, mindre perfekt för mig :)

kan ju säga såhär.. att jag var ju dum som ens försökte medans mamma katt var borta :) klart att småttingarna (nåja, så små är de ju inte) var lite ur gängorna när flocken var splittrad.

Mamma katt verkar mycket nöjd med att vara hemma och (till skillnad från vad jag trott) väldigt positivt inställd till mig. Kollade till henne och var närmre än vanligt och öronen pekade fram och hon blinkade vänligt.

Hon hade visst kommit lös hos veterinären :( katthemskvinnan (ja, vet inte vad annat jag ska kalla henne, kan ju inte skriva namn) hade sagt nej, det är ingen bra idé att ta av locket på buren och lyssna på hjärtat för hon är inte handtam. men vet. hade envisats och givetvis hade mamma katt fräst och flytt ur buren direkt. Sen stod visst vet och assistent och ojjade sig och sa att de aldrig skulle kunna fånga henne..

så, det var ju ytterligare stress för den stackarn, men det känns bra att hon är så trygg och hemma här. hon kom ut efter bara en liten stund och kikade på mig och tog sig försiktigt upp i fönstret.

jag tar småttingarna tidigt imorn, de har vart ute och sprungit runt nu på kvällen och ätit (ganska glupskt med, de måste vart utsvultna) och nosat på mamma katt och verkar tillfreds nu med..

tack till alla som svarat :)

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Katthälsa I höstas upptäcktes en knöl på halsen på min honkatt på ca nio vårar. Ett besök hos vetrinären och prov senare så sa de att de...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Min syster har en supergullig svart cockerspanieltik på 2,5 år. Nu har hon kommit till insikt att hon dessvärre inte har tid med en...
Svar
1
· Visningar
754
Övr. Katt Jag kan ÄNTLIGEN få en katt i mitt hem igen!! :love: Var av flera olika anledningar tvungen att lämna min älskade katt hos min mamma...
Svar
15
· Visningar
2 873
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama