Jag är en mördare

Sv: Jag är en mördare

Jag råkade i förra veckan ut för att en skåpbil framför mig körde över en katt. Det hemska var att trots att föraren märkte det (jag såg det på hans bromsljus) så fortsatte han bara att köra! Nå, jag blev den som hoppade ut och lyfte in en krampande, halvdöd kisse i mitt baksäte. Försökte snabbt finna en veterinär, men efter kanske 5-10 minuter var katten död.

Det jag ville berätta var att här sa polisen till mig att åka till polisstationen med den. De tog hand om katten och sa de skulle kolla om den hade märkning; om den inte hade det så sa de att folk oftast brukar ringa dem om de saknar en kisse. Och då kunde de ju kolla av om det var just den katten efter beskrivning från ägaren.
Konstigt att inte polisen hjälpte dig mer??

Björk skrev:
Nå, jag blev den som hoppade ut och lyfte in en krampande, halvdöd kisse i mitt baksäte. Försökte snabbt finna en veterinär, men efter kanske 5-10 minuter var katten död.

Åh herre herre gud vad HEMSKT :o :eek: :cry: Jag får paniiik bara jag läser sånt här, vad i hela friden ska man göra om man "nästan" dödar en katt (eller vilket djur som helst såklart) :confused:

Derivata skrev:
Så ägarna har kunnat hämta hem katten, åh de var så ledsna :cry:

Gud så sorgligt :( Men starkt av dig att gå igenom hela skiten istället för att gömma dig under täcket och aldrig komma fram. Det hade nog jag gjort :o

lisa skrev:
Åh herre herre gud vad HEMSKT :o :eek: :cry: Jag får paniiik bara jag läser sånt här, vad i hela friden ska man göra om man "nästan" dödar en katt (eller vilket djur som helst såklart) :confused:
Ja, vad ska man göra... :confused:
Sambon som är jägare har alltid med en yxa i bilen så att han ska kunna slå ihjäl ett skadat djur som är för skadat för att kunna leva om han skulle råka ut för att köra på något. Han sa att man i det läget först bör ringa polisen och förklara vad som hänt och få deras okej/tillåtelse att göra det. Nu hade jag inget i bilen att använda och jag vet inte om jag skulle klarat det. En hare hade faktiskt känts lättare - då hade jag kunnat avgöra utan att känna samvetskval över om jag gjort en missbedömning. Nu ville jag hellre att veterinär skulle konstatera att katten verkligen MÅSTE dödas. Någonstans inbillade jag mig att den kanske skulle kunna klara sig. Att den fått en smäll, men skulle kvickna till... men .. innerst inne visste jag nog att det var helkört.

Jag tycker principiellt att det bästa om man kört på ett djur ÄR att döda det om det är för gravt skadat.

Björk skrev:
Jag tycker principiellt att det bästa om man kört på ett djur ÄR att döda det om det är för gravt skadat.

Joo, det är det väl. Men frågan är om JAG skulle fixa det (ja jag är blödig och feg...) :cry:

Ursch och blä....kan knappt tänka på sånt här, blir bara tokig. Jag har själv inget körkort än (är 24 :angel: ) och en av anledningarna till att jag drar mig för att köra bil är faktiskt att man kan skada folk (och fä).

Jag körde också på en katt i förra veckan. Den kom springande, och hann stanna upp, men jag smällde i den och den sprang sedan iväg.
Jag körde i 90, men stannade såklart och letade efter katten. Men, kunde inte hitta den. Ringde på alla hus i närheten, men ingen var hemma.
Eftersom den sprang iväg - tror ni den kan ha klarat sig?
Det jag grubblat på är om den av "chocken" sprang iväg, men sedan lagt sig och fick lida tills den dog.. Och hemma sitter någon matte och husse och väntar!! :cry:
Mitt hjärta blöder för den lilla katten. Jag försökte väja så gott det gick, men körde nästan i diket..
Detta är orsaken till varför jag inte släpper ut mina katter. Hur bra koll man än har och hur koncentrerad man än är när man kör bil, går det inte att undvika dem när de kommer springande ur buskarna..

Sätt in en notis i tidningen?
Vi har inte våra stallkatter märkta, men det bor ju heller inte så många runt omkring och det är i stort sett ingen trafik. Förra våren blev vår ena katt överkörd strax utanför vår gård. På en liten grusväg där det bara finns ett hus i närheten - vårat.
När man har utekatter och det finns trafik så är man medveten om att sånt kan hända, men vi letade i tre dagar innan vi hittade honom. Den som kört över honom hade slängt honom i ett dike och eftersom han hade krossad skalle och ingen läskig min i ansiktet så förutsätter vi att han dog ögonblickligen. Att någon kört på honom får man ju leva med, men att de bara slängt iväg honom och inte ens försökt meddela oss det var värst. Alla dessa dagar som vi ropade och letade innan hästen hittade honom fastfrusen i ett dike. Dessutom är det högst otroligt att den som kört över katten INTE var en granne och alla grannar visste att den stora svarta katten var våran Wilmer.
:cry:

senast igår, när jag väntade på bussen såg jag min fina, söta tjockis till katt springa på sidan av vägen.
min kompis sa "men du, är inte det där din katt?" när han helt plötligt vände upp på vägen och en bil missade honom med en hårsmån, bara för att föraren hade bra koll på bromsarna.
FY VAD DET VAR HEMSKT! jag blev helt kall och var som förstenad hela dagen.
katter och bilar hör inte ihop. det måste vara helt fruktansvärt att köra på något på det viset =/ stackars er.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 679
Senast: Skjøldur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 828
Senast: alazzi
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är... 2
Svar
34
· Visningar
5 798
Senast: Puffindog
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 468
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna