K

Kallblod

Hej!
Jag har en fundering. Varför ger man hästar jäst och vilken sorts jäst ska man ge? Det finns ju båda torrjäst(pulver i påse) och färsk jäst.
 
Jäst är bra för magen om dom har lite probelm med lös mage tex. Sen är det mycket B-vitamin i det som kan vara bra att ge tex vid pälssättning.

Det bästa är nog den färska jästen. Torrjäst vet jag inte om man ska ge. Men färsk jäst går bra att ge. Till stor häst gav jag ett halvt paket om dagen i någon vecka.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
844
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 401
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: super
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp