Centaur

Trådstartare
Jag behöver en sommarjacka! Har tittar runt lite, men hittar ingen jag gillar.... Nån som har några tips?

Krav:
Någorlunda vattentät
Snygg
Ljus färg, helst beige/sand
Tunnt foder (typ nät)
Kort modell

Sv: Jacka

Jag har ingen aning vars du kan hitta en sån jacka, sökte själv en liknande för ett tag sen.

Men nu har jag sån tur att jag har underbart snälla vänner!
Jag ska få en klubbjacka (som vi annars måste betala 600:- för)
av min kompis för att jag haft sån otur med sjukdomar osv,

det är en svart grå jacson jacka som är vindtät med svart/vitt klubbtyck på ena armen,
oranget tryck för ridstället på ryggen och mitt namn broderat på bröstet.

En snygg skön jacka som jag tror kostar runt 500'ingen utan tryck.

Förrresten har du kollat länkarna till butiker här på buke och kikat på hastnets sida?

Eller så kan du söka på webshopar på google, det finns bra många fler än man tror.

Kyra Etiquette är en jacka som låter precis som vad du söker.
Den är väldigt snygg, tunn och andas bra. Det är med typ 'nät' innuti eller hur man nu ska säga. Jag har en sådan, en beige. Den är kort i modellen med tvåvägsdragkedja.
Köpte min för en femhundring (tror jag det var). Den är absolut värd det!

Så här ser den ut i modellen:
73808.jpg

Men om den nu ska föreställa beige i färgen på bilden, så är den missanvisande. För min sand/beiga är ljusare i färgen än så.

Hööks klubbjacka är jättebra och snygg. Funkar att använda på sommaren ocksp tycker jag. Men den finns ju inte i beige och så kanske du inte vill köpa saker där.

Hööks har ju en som heter typ Windbreaker eller nåt.. den ser fin ut, vet dock ej om den är vattentät..
Kunde ej kopiera bilden och lägga in här, då det ej går på deras hemsida..

cactuspower skrev:
Kyra Etiquette är en jacka som låter precis som vad du söker.
Den är väldigt snygg, tunn och andas bra. Det är med typ 'nät' innuti eller hur man nu ska säga. Jag har en sådan, en beige. Den är kort i modellen med tvåvägsdragkedja.
Köpte min för en femhundring (tror jag det var). Den är absolut värd det!

Så här ser den ut i modellen:
73808.jpg

Men om den nu ska föreställa beige i färgen på bilden, så är den missanvisande. För min sand/beiga är ljusare i färgen än så.

:love: :love: :love:

En sån måååste ju jag bara ha!

Jaaa, en sån vill jag ha!! :) Men vart hittar man den?? Köpte du den på rea eller nåt? Dom har Kyra-jackor i affären här, men bara i ljusrosa och ljusblå, dom kostar ca 1200,- Om den vore sandfärgad så hade det varit okej, men vill inte betala 1200 för en jacka jag Egt inte vill ha.. :p

Jag köpte den på Maskintjänst, ute vid Hovsta i Örebro. Det bör väll finnas kontaktuppgifter till dom på deras hemsida som är: http://www.maskintjanst.nu

Ja, det var rea på jackan när jag köpte den men den hade bara kostat typ 600 eller nåt innan så det var ju inte så att den var nedsatt super mkt i pris. Men ring till Maskintjänst i Örebro och kolla om de har kvar några jackor i sand/beigt och kolla vad de tar. De kanske kan skicka den åt dig :)

Jag är i af jätte nöjd med min jacka, den har hållt super bra, är lika fin nu som när jag köpte den (i början av hösten förra året), jättefin kvalité, passform osv. Jag älskar den! :love:

Jag har en helt otrolig jacka från PK, läskigt nog så är den nästan exakt som du beskrev dina krav!! Inköpt via ridsportsbutik.. Köpte på rea men ord pris 1 199:- Dyrt men värt det!

Någorlunda vattentät
Släpper inte igenom en droppe, andas oxå
Snygg
Superfin lite "sportig modell"
Ljus färg, helst beige/sand
Beige + lite vit
Tunnt foder (typ nät)
Nätfoder
Kort modell
Lagom

Om du inte bestämt dej för Kyra-jackan kan jag varmt rekommendera JW:s tunna jacka med nätfoder. Har själv en sån, helt underbart skön, snygg o finns i en massa färger så vitt jag vet.

Här är en bild, men denna jackan har fleecefoder, men den ser ju typ likadan ut, tunnare bara. Den tunna jackan kostar nog runt 800-1000 kanske? Kommer inte riktigt ihåg....

jw_smug_jacka.jpg

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 074
Senast: tara
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 878
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna