Crossline
Trådstartare
Jag har letat lite smått efter en bra och praktisk jacka att använda både på hästryggen och på marken i och runt stallet. Min gamla har jag vuxit ifrån och var i ärlighetens namn lite för tunn när det började bli ett par grader minus.
Jag letar inte efter något speciellt eller flashigt utan mer praktiskt och funktionellt. Tillräckligt smidig att rida i, tillräckligt varm att ha när man mockar och grejar på vintern. Många fickor är alltid uppskattat.
Men när jag googlar på olika ridsportsbutiker är priserna väldigt höga, aka. 1000+ för en jacka jag ska ha när jag är som skitigast/svettigast. Jag känner att min smärtgräns går vid runt 500, självklart något dyrare om jackan är perfekt.
Drömjacka =
* Inga störiga detaljer, tänk vanlig jacka liksom
* Gärna svart, grå eller brun
* Varm att ha på marknivå
* Smidig på hästryggen
* Många fickor (eller få smarta)
* Bekväm även med en bylsig fleecetröja under
* Halvlång modell, täcker höfterna lite grann.
Vad har ni för jackor, hur trivs ni med dom och vad kostade dom?
Jag letar inte efter något speciellt eller flashigt utan mer praktiskt och funktionellt. Tillräckligt smidig att rida i, tillräckligt varm att ha när man mockar och grejar på vintern. Många fickor är alltid uppskattat.
Men när jag googlar på olika ridsportsbutiker är priserna väldigt höga, aka. 1000+ för en jacka jag ska ha när jag är som skitigast/svettigast. Jag känner att min smärtgräns går vid runt 500, självklart något dyrare om jackan är perfekt.
Drömjacka =
* Inga störiga detaljer, tänk vanlig jacka liksom
* Gärna svart, grå eller brun
* Varm att ha på marknivå
* Smidig på hästryggen
* Många fickor (eller få smarta)
* Bekväm även med en bylsig fleecetröja under
* Halvlång modell, täcker höfterna lite grann.
Vad har ni för jackor, hur trivs ni med dom och vad kostade dom?