Jack Russell Terrier

Sv: Jack Russell Terrier

Jag har en, och jag gillar rasen skarpt men det är inte en ras jag kommer skaffa igen. På tok för aktiveringskrävande och för impulsiv för mig igentligen.
Dom har alltid funnits i hästkretsar ja......

Jag har också en JR, skulle inte ha valt den rasen om jag "hade fått välja" (tog över henne för att hon skulle avlivas). Kommer inte att skaffa en igen, hon är lite för hård och har en viss förmåga att "glömma" att hon egentligen är en ganska väluppfostrad hund.........

Jag har massor bilder på "min" men har
perrokitchen.JPG
bara en uppe på ftp:n

Snyggt plåster jag har på fingret :p

Jag har två ''Knusslar'' och kan inte tänka mig någon annan ras!:)

Min pappa blev totalförälskad i min tik så numera har mina föräldrar oxå en russel..

Tyvärr har jag inga bilder på dem i datorn..

Jag har en på drygt ett år, det är min första. Jag är heelt såld på rasen. Han har kostat mig blod svett och tårar, men det är värt allt det för han är underbar!
Ni måste hålla med om att dom är vääldigt speciella hundar...
Min har också en förmåga att "glömma" det han kan i bland... Det skulle vara kul om man någon gång kunde få nått "gratis".. men men har man en terrier så har man... :)

Har bara en fårga till er andra som också har JR. Hur mycket och med hur aktiverar ni era hundar?
Själv försöker jag träna minst två ordentliga lydnads pass i veckan plus lägga spår eller köra uppletande en dag på helgen. Fast nu under vintern har det blivit betydligt mindre...
Kom kanske lita av ämnet på tråden, ber om ursäkt men är nyfiken ;)

Mina föräldrars hund springer lös hela dagarna på deras tomt som dessutom är alldeles för stooooor för att han ska lyssna i vissa situationer....:p Eller så leker han kanske bara heeeelt oförstående ibland, inte vet jag.... :confused: Men men, precis som en del av er skriver: Har man en terrier så har man... :D
Jag skulle absolut inte kunna tänka mig en annan ras, "knusslar" är alldeles perfekt för mig! Jag vill börja med agility någon gång också, tyvärr blir det inte med denna hund då han har blivit lite till åren, men med nästa så! Två stycken vill ja ha! :bump:
Är det någon här som håller på med agility med en "knussel" förresten?

//Z

Jag har en Jack Russell! en hanhund som just blivit 1 år

Älskar denna hundras:love: precis rätt val för mej iaf

slänger in en bild:)

1279392.jpg

här är han bara 9 veckor

Bopplan skrev:
Har bara en fårga till er andra som också har JR. Hur mycket och med hur aktiverar ni era hundar?
Själv försöker jag träna minst två ordentliga lydnads pass i veckan plus lägga spår eller köra uppletande en dag på helgen. Fast nu under vintern har det blivit betydligt mindre...
Kom kanske lita av ämnet på tråden, ber om ursäkt men är nyfiken ;)

har fått allt mindre tid, förr tränade jag mycket uppletande av föremål på våra långpromenader och även lite spår hade även planer på weight pull, numera försöker jag aktivera henne så mycket det går dagligen med klicker och finslipar konster för dem märks verkligen när hon är understimulerad, hon blir till ett monster.

Zamantha skrev:
Så underbart söööööööööt!!!! :love: 1 år bara.... då är det gasen i botten va?? :rofl:
//Z

det kan man säga! det är verlkigen liv i luckan!:rofl:
men som det sägs i tidigare inlägg, med mycket aktivering och små kluriga uppgifter att pyssla med så blir det lite lugnare.
men alla JRs är valpar väldigt länge om man säger så;) och spela clown, det kan de hahaha

senaste tricket vi lärde Zigge var att hämta husses snusdosa från sängbordet! :)
nu ska vi lära han städa oxå:devil:

MariaAhmira skrev:
senaste tricket vi lärde Zigge var att hämta husses snusdosa från sängbordet! :)
nu ska vi lära han städa oxå:devil:

Haha, tack för tipset om städningen.... Tyvärr är vår hund :eek: för dammsugaren, men han kanske kan damma iaf...:D

//Z

sortera tvätt är ju en grej oxå, hämtar strumpor under sängen å sånt du vet:angel: !:rofl: går att lära allt!;)

runt soffan och köksbordet brukar det av någon anledning aldrig finnas smular, behövs knappt damsugas, har redan varit nån liten nos där och mumsat upp alltihop;)

hehe, ja hundögon är farliga.... hur många gånger har man inte råååååkat tappa en korvbit på golvet?? :o ;) Under vårat bord är det också rent! :rofl: Däremot, när knusseln var yngre, :p , då "försvann" många saker, t ex strumpor, skor, sulor mm. Var hittade man dem? :eek: I hundens säng, eller i ngt hörn eller ngt. :D Dessutom var det förbjudet för mattarna och husse att ta på sig byxor på morgonen... :rofl: Det var jämnt en dragkamp! :p

Men så är de ju charmiga också.... :love: :p
//Z

JAAA en jack Russell tråd :love:
Jag är helt såld på rasen.
Dom är bara så underbara å roliga.
Har en tjej som är 2 år

P7060025.thumb.jpg

Världens underbaraste:love: :love: :love: :love: :love:

SMILLAN (citeringen ville inte fungera...):

Du tar orden ur min mun... :bow: Visst, det finns andra raser jag tycker om... Men denna tar priset... Lika envisa och (ibland) jobbiga som ja! :D Varför skaffade du/ni just en knussel?

//Z

Har tyvärr stött på MASSOR av JR som har vart helt ouppfostrade!:mad: Dom bara hänger i kopplet å skäller... som tur är så har jag träffat dom som är toktrevliga med...
Men tror att många som skaffar sig dom är HELT ovetande om vilken krävande ras det är! Synd på rasen, att dom ska få otrevligt rykte bara för att det är många som skaffar dom BARA för att dom är söta....

Visst är dom underbara :D har ingen egen..men min kompis har två, plus att jag känner en kennel som har JR och Cairn Terrier..Dom är för underbara :D dock tror jag inte att jag skulle vilja ha en, inte just nu, eftersom jag gillar större hundar :p Men jag skulle kunna tänka mej en ändå :p

biler :D

Min favvo Billy. Dock död nu :cry:
http://i32.photobucket.com/albums/d36/Sunstreams/Billy/Billy16.jpg
http://i32.photobucket.com/albums/d36/Sunstreams/Billy/Billy59.jpg

favvo tiken :love: Maja
http://i32.photobucket.com/albums/d36/Sunstreams/Maja/Maja6.jpg

Bara en fundering: Är det en speciell knussel-ras som har knorr på svansen? Vår har inte det...
//Z

Liknande trådar

Övr. Hund GAAAAA! Jag blir galen! Har en jack russell terrier, en hanne på fem år som ääälskar att gå på promenad, nosa och så klart kissa en...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: Blueberry
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama