J
Johanna_E
Jag har länge gått i hundköpartankar och har alltid varit inställd på att köpa en jack russel men har mer eller mindre blivit avrådd av "hundkunniga" vänner som tycker jag ska ha en tollare istället. Men när jag läser om Tollare så verkar det vara en jättehärlig hundras som kräver mycket aktivering och som inte alltid är så glad och öppen för nya människor? Och Jack russel är juh en stor hund i ett litet format som kräver mycket aktivering och kunskap det vet jag också.
Den hunden jag väljer kommer att få ett aktivt liv och följa med mig i stallet och även kunna vara en härlig familjehund, fungera bra med barn och gärna få följa med mig på agility eller/och lydnadskurser.
Jag är har haft hundar i min familj under hela min uppväxt (jakt och familjehundar) och har varit väldigt engagerad i dom men det här kommer bli min första EGNA hund.
Vad rekommenderar ni kloka bukare?
Den hunden jag väljer kommer att få ett aktivt liv och följa med mig i stallet och även kunna vara en härlig familjehund, fungera bra med barn och gärna få följa med mig på agility eller/och lydnadskurser.
Jag är har haft hundar i min familj under hela min uppväxt (jakt och familjehundar) och har varit väldigt engagerad i dom men det här kommer bli min första EGNA hund.
Vad rekommenderar ni kloka bukare?
Senast ändrad av en moderator: