Sv: Jaaa :p

Grattis! Nu måste du brätta för mig hur du gick till väga! Hur lång tid har det allt som allt? Hur länge har du hållt på med galopp? Börjar bli lite nyfiken på det här med galopp =)
Grattis igen och lycka till på alla lopp!

japp de gick bra! jag bor ju i spanien, så det är lite annorlunda kanske, men jag tror att det är ganska likt sveriges regler... jag har varit involverad i galoppvärlden under ett par år men det var kanske ett år sedan jag verkligen började rida "seriöst" för att satsa på att bli amatör... jockey kommer jag aldrig bli på grund av vikten mm...
men i alla fall.. allt gick bra! jag gick in i boxarna, första gången ensam och hoppade ut och stannade efter c:a 200 meter, andra gången gick jag och en annan kille in och sista gången gick jag in med tre andra hästar för att jag skulle känna på hur det var med fler hästar runt mig... jag fick licensen! men jag ska gå in i boxarna nån mer gång innan det är dags att rida löp; allt för att få så mkt erfarenhet som möjligt!... :)

hmm, nee inte bestämt än.. men tränaren som jag rider för har 27 hästar och många där är bra för amatörlopp... :) så, jag hoppas på den 22 juni... då har jag lite tid på mig! vill ju gärna ha en bra och rutinerad häst som jag känner första gången ;) :bump:

Ok Men d låter ju pefekt!! Du får låta oss veta när d e dax!! *ler*

Grattis! gu va kul, kommer i håg när jag red upp (inte så länge sen...) visst va de ganska nervöst? lycka tyill i fortsättningen.

hehe tack! joo de va kanske lite nervöst... eller ja vet inte kände mig inte alls
nervös första gången i boxana men sen blev jag nog lite nervös =) men men allt gick bra i af... =) måste man rida jobb i sverige för att få licens? alltså hoppa ut å rida ett jobb?

hur va erat första löp förresten? :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Jag hoppade ur boxarna och gick ett jobb tillsammans med en annan häst. Mitt första löp hehe va riktigt kul, hade elfte spår och höll mig där ute hela vägen (2800m) sen 1000kvar började jag vifta lite med armarna och råkade bli tvåa på en helt otippad häst, så de va ganska kul tränaren och ägaren var iaf nöjd...

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka