jaaa! äntligen!

Milosari

Trådstartare
vittringsapporteringen som jag har kämpat med i evigheter sitter äntligen. och nu har jag videobevis :D . att han släpper apporten beror på att jag står och lutar mig fram med kameran :p

cillamuffins

vanlig apportering

och såhär trött var han efter träningen igår. kolla tofsarna i armhålorna ;)

tyvärr tog batterierna slut när det var dags att träna lite med minina, men jag får väl ge mig ut i morgon igen och filma henne också.

glömde; TACK aliide och brandgul för hjälpen!

Senast ändrad:
Sv: jaaa! äntligen!

:banana: grattis :banana:

(hur har det gått med rutan? såg din tråd för ett tag sen)

/ undrar jag som jobbar med allmänlydnad steg 2

tack! :)

nya rutan har vi bara hunnit prova två gånger. första gången var han lite osäker, men idag var det snabba ryck in. tyvärr märkte jag att han brutit en klo efter första träningspasset, så jag valde att avbryta och gå hem. annars hade vi nog försökt på längre avstånd. men jag lovar att berätta hur det går nästa gång.

Vad roligt!! Grattis :)

Jag bara väntar och väntar på att jag ska kunna lägga ut en film på Midas- inkallning med ställande och läggande :)
Men vilket j*vla moment att komma på :(
Usch, usch, usch, jag kräks snart över de jäkla momentet :devil:

Äntligen! Så som du slitit! :bow:

Jag ska själv ge mig in på djävulsmomentet så snart jag har orken till det :angel:

sluta nu! jag hade nästan lyckats förtränga att det momentet finns med :(. det är inte alls lokes grej. synd att man inte kan köra olika hundar i olika moment när man tävlar :p . minina gör allt sånt helt naturligt, det är inget jag behöver träna på ens.

Äntligen! Så som du slitit! :bow:

Jag ska själv ge mig in på djävulsmomentet så snart jag har orken till det :angel:

haha ja det tog några år :p . men det är så härligt att poletten äntligen pluppat ner. nu FÖRSTÅR han verkligen! :banana:

sluta nu! jag hade nästan lyckats förtränga att det momentet finns med :(. det är inte alls lokes grej. synd att man inte kan köra olika hundar i olika moment när man tävlar :p . minina gör allt sånt helt naturligt, det är inget jag behöver träna på ens.

;)
Jag har själv hållt på att förtränga det vid varje träningstillfälle nu.. Jag bara "råkar" träna alla moment, så precis när jag ska packa ihop så dyker tanken upp
"ååå, just ja, inkallningen... äsch, nästa gång kanske..." :p

Det är verkligen ett vansinnigt moment, det finns ju bara såååå mycket som man måste hålla på att varva och träna... Snabba ställande, snabba läggande, samtidigt som man inte får tappa fart :(

Men jag tycker att din ide' var helt lysande, att man skulle få ha flera hundar under ett program :D
Vi kanske ska lägga fram förslaget hos sbk med en bra motivering :idea:

ja det momentet kommer verkligen vara lokes svåraste, han är allt för klumpig för att kunna göra det snyggt. ställandet är väl okej, men läggandet... det är inte ens bra från stillastående. en del hundar kan ju konsten att göra två saker samtidigt, men inte loke. han måste först stanna innan han kan lägga sig. och så måste han ligga bekvämt ;).

hmmm... jag får fila lite på en motivering som låter fint. duger "en del hundar har faktiskt väldigt dålig simultanförmåga"? eller "det är ju föraren som tävlar, hunden är bara ett utbytbart bihang"?

ja det momentet kommer verkligen vara lokes svåraste, han är allt för klumpig för att kunna göra det snyggt. ställandet är väl okej, men läggandet... det är inte ens bra från stillastående. en del hundar kan ju konsten att göra två saker samtidigt, men inte loke. han måste först stanna innan han kan lägga sig. och så måste han ligga bekvämt ;).

hmmm... jag får fila lite på en motivering som låter fint. duger "en del hundar har faktiskt väldigt dålig simultanförmåga"? eller "det är ju föraren som tävlar, hunden är bara ett utbytbart bihang"?

Eller kanske att man kan bygga på tanken "för förarens mentala hälsa.." :idea: :D
Midas gör bromsspår i backen under ställandet, på nära håll.. Så fort det blir avstånd så mesar han (jag har kastat in ställandet, men jag duger inte till att kasta så långt)..
Det fungerar inte att någon annan kastar, har provat, bollkastare är för odiskret, lägga föremål bakom fungerar inte heller.
Och jag KAN verkligen inte kasta längre :crazy:
=OMÖJLIGT!!
Så, om man filmar mej om ett par månader, fortfarande kämpandes med det momentet, så kommer filmen att säga allt :eek: :D

jag har faktiskt börjat träna på ett lite nytt sätt (med början i måndags :angel: ) när det gäller ställandet. för det första betyder stå "frys", dvs rör dig inte. med bollkastning som vi också använt blir ställandet lätt ett rörelsemoment, och då är det lätt hänt att benen fortsätter att röra sig, speciellt när fart och avstånd ökas.

för det andra så går jag fram och belönar, lugnt och sansat. han ska alltså känna sig helt trygg/bekväm med att stå blickstilla (varieras med boll, det ska vara lite roligt också).

och för det tredje så kommer ståkommandot direkt efter "hit". detta för att farten inte ska ha hunnit bli så hög.

när det sitter till 110 % på riktigt långa avstånd kan man börja med tävlingsmässiga inkallningar.

vi ska fila en del på det där under några veckor nu, jag kan ju hålla dig uppdaterad om hur det går.

jag har faktiskt börjat träna på ett lite nytt sätt (med början i måndags :angel: ) när det gäller ställandet. för det första betyder stå "frys", dvs rör dig inte. med bollkastning som vi också använt blir ställandet lätt ett rörelsemoment, och då är det lätt hänt att benen fortsätter att röra sig, speciellt när fart och avstånd ökas.

för det andra så går jag fram och belönar, lugnt och sansat. han ska alltså känna sig helt trygg/bekväm med att stå blickstilla (varieras med boll, det ska vara lite roligt också).

och för det tredje så kommer ståkommandot direkt efter "hit". detta för att farten inte ska ha hunnit bli så hög.

när det sitter till 110 % på riktigt långa avstånd kan man börja med tävlingsmässiga inkallningar.

vi ska fila en del på det där under några veckor nu, jag kan ju hålla dig uppdaterad om hur det går.

Ja, du får jättegärna berätta hur det går!!
Midas har inga problem med att stå stilla, när han väl står. Det är att få honom att stanna snabbt.
Han hinner i princip komma upp i max-fart på bara ett par meter :eek: Så det är svårt att hinna in med kommando innan farten är hög!
Vad jag får göra är väl kanske att köra ställande från de avstånd han gör det bra, och sedan sakta öka avståndet..

Liknande trådar

Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 330
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III